tisdag 17 juli 2007

Förändringar i hallen

Vi har tapetserat om, jag valde Boråstapeters "pigkammaren" från kollektionen Anno 1905 den är mkt mönstrad, i en hall behöver man inte vara rädd för en mkt mönstrad tapet eftersom man oftast "bara passerar" ett sådant rum.

här visas tapeten i ett sovrum (inte mitt, bild från Boråstapeter)

Den höga boaseringen i pärlspont som nu är målad i kulören Carl (engelskt röd) ska målas i renlav eller i ömhet, sovrummsdörren och badrumsdörren ska bli vita.

Shoppat till hallen som väntar på att få komma på plats =)

väggstolen, krok (till skohornet) & skohorn kommer från Edblad & Co




På önskelistan från samma leverantör (nedan)

Överdrag till stolen i renskinn

10 kommentarer:

Smultronstället sa...

Vad spännande det ska bli att få se resultatet!

Ankan sa...

Hej! Det är verkligen spännande med tapeter. Funderar också på att tapetsera vår hall.. Vilken otroligt vacker klocka du visar i ett tidigare inlägg :)

Milly sa...

Väntar med spänning på att se hallen! Gillar oxå edblad & co. Stilren men oxå lite vågad design. Men smakar det så kostar det...
Ha en skön dag!

Linneagården sa...

Det blir väl bilder på hallen? Vi ska oxå göra om våran, fast det blir i höst/vinter. Är du från Piteå trakten eller? jag tänkte på att du "känd igen" min vällingburk som är från Anna-Stinas krukmakeri. Jag har köpt den i Skellefteå. *kram*

Granne med Selma sa...

Mmmm... vilka vackra namn på färgkulörerna...Carl...renlav... underbart! Kommer ihåg när man var liten och tittade på konståkning i Tv och Grive kommenterade. "Ja, här ser vi då det sovjetiska paret iklädda en dress i ... badkammarblått (!). Det var andra tider det :-)
Stor kram

Maria sa...

Här har jag inte varit förut...vilken underbar klocka du köpt.
Ha det gott!
Maria

Maria sa...

Jo det hade jag visst det..mycket fint!/Maria

Beas sa...

Tjuvläste lite att du också håller på och målar det mesta vitt hemma...eller vill i alla fall. :-) Jag avlutar aldrig utan målar direkt. Fel eller inte...det brukar ändå bli ganska bra. :-)

Och så var det kul med lite insiderinformation om Ernstan och Nikotinell! ;-)

Nygammalt sa...

Vad tjusigt med tapeter, och mönstrade! Trevlig kväll!

Steinheim sa...

Tapeten er riktig heftig, vi har den i vårt kontor/gjesterom..