onsdag 1 augusti 2007

1 augusti

I dag skriver vi den 1 augusti i almanackan
Jag tycker så mycket om månaden augusti
rabatterna och sommarblommorna är uppvuxna och lugnet vilar över månaden . Mindre måsten,det flesta har semestrat färdigt & man tar sig tid på något vis....... och ofta mycket kul, kräftskivor och tid för umgänge.
Jag ska ta semester i två och en halv dag för att komma i kapp lite hemma =)
Hittade en charmig leverantör tyckte så mycket om deras produktpresentation
"Kallholmen formger, marknadsför & säljer klassiska
möbler producerade i Norrland"

Deras kollektioner heter : Herrgården, Prästgården, Skärgården,Rosgården. Nu behöver jag ABSOLUT inte några möbler,
men njuta av ögongodis får jag förståss göra.

6 kommentarer:

Skatan sa...

Ja, de har fantastiskt vackra saker...jag har dock bara sett reklam men den bådar otroligt gott : )

Zun sa...

Kallholmens möbler är verkligen underbara! Har du sett Allinwood? Liknande lika fina möbelserier.

Tack för fina ord i min blogg!!

Dubbelörn sa...

Ja du Kallholmen suktar jag redan efter...

Kram

Evelinas hus sa...

Hej,
Fin blogg du har. Jag blir jätteglad att du länkar till mig.
Natti natti
Caroline

Anonym sa...

Kallholmen har verkligen hur fina möbler som helst!

Mia sa...

Ja, august er den fin måned, selv om her hos meg (på småbruket vårt) er det en nokså travel måned med innhøsting av grønnsaker og bær, og så er det sopp i skogen som skal plukkes etc. Men de er jo herlige sysler, alle sammen. Og så håper jeg at været blir bedre i august enn det har vært hitill i sommer...