tisdag 9 oktober 2007

Ny bloggfluga? och förutspådd trend hos Panduro

Nya blivande bloggflugan för oss inredningsbesatta?
Härliga Mari som grundat Hwita Rum för oss som gillar den vita inrednings stilen.

Mari har ett underbart hem och nu har hon Filmtajm, Där vi får följa med runt om i hennes hem. Är detta nu något som många av oss kommer att bjuda på ? är det nya "utmaningen " eller flugan som flera kommer att "haka på" ??? Det är Ljuvligt att få föja med runt i huset . Jag tycker så mycket om Maris stil, ÄLSKAR det Carl & Carin Larsson inspirerade gästrummet och i datarummet sitter hon och hennes man mitt emot varandra ... mysigt...
Så jag gör det igen! När ni kommer till mej så skickar jag Er vidare till någon annan *Ler* förut var det till Anette & Lantlif och i dag tycker jag att ni ska kika in till Mari då hon bjuder på FILMTAJM
På tal om trender & "flugor" på Panduros kickoff så visade Panduro sin förutspående trend "vackra paket" här får ni se en del av allt de visade.

Min Mamma var FENOMENAL på att göra kluriga och vackra paket. Vi har sparat flera av hennes paketlösningar, då vi på julaftonen bara lirkade ut det som ibland var ett par enkla bomullslångkalsonger, i en sprakande gammeldags smällkaramell med massor av pynt och pyssel på. Barnen hänger upp dem som julpynt och tänker på sin mormor som vi saknar så. Jag har försök axla manteln så de får några klappar som påminner om mormors stil.

Nej men himel nu blev det ju ordet Jul i dagens inlägg åxå kaaan bero på att vi packar upp julgrejs på jobbet =) over and out

16 kommentarer:

faster atta sa...

Jag har kikat in hos Anette, så fint hon har det! Blir alldelles salig och längtar ännu mer till advent...
kram

Anonym sa...

Men fina och vackra paket har väl alltid varit inne?! Ja det sa du ju faktiskt själv om din mormors paket. Ja tänk vad fort man kan börja längta efter julen...Nu tänker jag gå på filmtajm!! Tjingeling!

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad spännande :). Kul att du berättar om den...jag läääängtra efter julen o allt som hör till ;).
Kram

Anonym sa...

Heej!
Du e la för goer! tack för länken till mig!;)
Åh, nu längtar jag ännu mer te jul, jag e så glad för denna tid nu innan, jag ska redan börja med jul...fast i form av mina amiryllislökar som ska ner i jorden! Sen har vi, min familjs svägerskor, planerat när vi ska vårt första julpyssel med barnen...gobbarna vill tydligen vara med för glöggen o julrimstim skull...hmmm...jaja sa vi!=D

Tack än en gång gumman o tack för alla inspirerande foton du lägger ut!

Puss o kram!

Anonym sa...

Din mamma, barnens mormor..fölåt mitt namn e plåt!

Signe sa...

Oj, va spännande att få följa med i Maris hem! Det måste jag kolla in! Det är härligt med vackra paket!..ang. shopping i Stockholm på Årstiden m.m så kan tyvärr inte jag heller shoppa där ofta för jag bor inte heller där :( Kram

Signe sa...

Ursäkta en dum fråga men hur kommer man till filmtajm på hennes sida? Måste man ha ett konto där då? (http://de-signe.blogspot.com

Handplockat sa...

signe klicka bar på ordet filmtajm i mitt inlägg och sen på playknappen under bilden hos marie

lycka till

(kunnde ej gå in på din sida just nu och skriva där)

Albertines verden sa...

Hei. Så koselig at du tittet innom. Har vært innom og tittet hos deg tidligere, men det var lenge siden. Ha en fin uke!

Nygammalt sa...

Tack för filmtipset! Så sugen man blir på att slå in julklappar nu. Visst är det något riktigt speciellt med välslagna julklappar. Där man verkligen har ansträngt sig för att göra dem fina... I love!
Klart du ska ner hit...100 mil enkel väg...det är väl lugnt? ;) *hi hi*
Ha det så bra!
Kram.

Solsjö - Under en vind sa...

Roligt med fint inslagna paket! Det är något jag bord elägga mer tid på......Ska kolla film du gör reklam för! Må bäst, kram!

Kattfot sa...

Vilket trevligt tips! Ha så gott

MiaMaria sa...

Visst är det väl underbart med paket. Speciellt de som är inslagna med hjärtat.....

Fina loppis fynd du gjort.

Ha´det gott!
Miamaria

NICOLINAS BONING sa...

Det är klart att det blir mycket julprat...vi är ju snart där...och man längtar verkligen dit nu!
Kram/Birgitta

Maria sa...

Jag älskar att slå in vackra paket! Har alltid stora ambitioner med det, men ibland så orkar jag inte när jag sitter där i inslagartagen.

Brunkullan sa...

Snygga paket är ALDRIG fel:-)

Läckra berlock armband!! Coolt med brickorna från Alfapet!!

Susanne