onsdag 21 november 2007

inget färdigt

Ska visa "innan & efter bilder" Men idag får ni "pågående" bilder
Bilder fotade i tidig morgontimma
vill varna känsliga besökare för skärpan och brist på ljus
avbryt dagens besök här och återkom i morgon om du ÄR känslig.
Idag ska tyger strykas (likaså förkläden =) )

Miniväxthuset i plåt har vinter look tack vare panduros ljusslinga "snöflinga". Sillfisken med tre skålar kommer från Boda Nova. Cat food med slev burk från PB "for body & Soul" linnehanduk & tvål från linneväveriet.
Ida som ska jobba i Jul Bodan är utbildad Florist så "Hennes" skyltfönster hamnade det så klart Blommor.
Idag ska sista väggarna "fysk tapetetseras" Fönsterna ska täckas alla är såååå nyfikna står med näsan mot rutan. De 3 sista skyltfönstrena skyltas.
Sedan hoppas jag verkligen att det kommer ännu fler leveranser.
Jag ska stämpla bårder på den vita pappen som vi täkt väggen med bakom kassan.
Ida ska fixa entren och väggarna utvändigt med levande granar, girlanger, grankvistar på trappstegen och levande kransar .
blir det bra tror ni ?

17 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så fint det ser ut att bli...gillar skyltdockan!
skulle vilja se den "avklädd"...hihi...

Kram Pernilla

Tidsmästarinnan sa...

å jag tror det blir så bra så jag nästan svimmar. Gud om man kunde få gå och shoppa lite i all denna härlighet.
Kram!
S.

Maria sa...

Åh, så mysigt! Hoppas att jag kommer mig till Älvsbyn någon dag innan jul!

mittiminvillervalla sa...

Alla minns väl Pippi, Tommy o Annica när dom stod utanför godisaffären och slickade sig om munnen. Det gjorde jag och min kompis igår. Stod med näsorna tryckta mot rutorna och kikade in i Tomte Bodan. Min kompis ojade sig o sa: Ojojojojoj...detta kommer att bli en smärtsam död! Å jag håller med! Gud så mycket fint!
Kram på dej!

Lilla Blanka sa...

Åh vad mysigt det ser ut, skulle vara kul att se allt i verkligheten!
Kram, Mia

Dorthe ♥ sa...

Du visar såå mycket fint. Blir alldeles sjuk!
Kram
Dorthe

Kamomilla sa...

Åh nu så jag såå många "vill haa" objekt att jag blev snurrig! Jag vill också jobba på ett sånt där ställe!!

Kamomilla

Vardagslycka sa...

Så fint ni gör det! Så synd att det är så långt bort! Får nöja mig med att titta på bilder. Om och om igen.
Lycka till med resten!
Kram, Carina

Käranån sa...

Vilket härligt jobb du har..tänk att få gå o ta på alla fina saker varje dag...stressigt före jul förstås men måste vara kul...Jag hade säkert spräckt rutan om jag stog där...såå fina saker..tur att man kan titta på dem om o om igen...

vinklar o vrår sa...

Åh vad mysigt det ser ut! Blir lite avis när du får jobba i en så härlig och inspirerande miljö! Och tack snälla för awarden!
Kram
Mia

WhiteVintageDreams sa...

Ååh, jag som tycker att det e fint redan ;). Mysigt med stämpeltrycket...jättefint!
Kram

Min Lilla Vrå sa...

Åhh, vad mycket fint du visar:-)
Där skulle jag vilja shoppas loss:-)
Kram

MODERN COUNTRY sa...

Å så utrolig mye fin inspirasjon siden sist! Så mange vakre bilder, åh..jeg drukner i ideer om dagen. Et luksusproblem? fniss..
Det blir så bra hos deg. Og har du stempel med God Jul??

Ha en skjønn kveld!
Aina x

Linneagården sa...

FIIIINT!
Gillar maileg nissarna & förklädet lite extra mycket!
Trevlig kväll /madelene

Ninis74 sa...

Så fint ni gör det.. känner mig helt varm i kroppen då jag kikar på bilderna.
Ja, man blir ju shoppingsugen i allafall.. Ha en underbar helg.
KRAMIZZ

Ps. Hoppas det är ok att jag länkar till dig? DS

MiaMaria sa...

Det ser så vackert ut...härlgt för allas ögon en fröjd att kunna shoppa loss!

Ha´en skön fredag!
Miamaria

LantlivsAnette sa...

Åhhh jisses vad fint det kommer att bli..ojj..vad fina saker jag ser på bilderna..vilken stämning alltså..åhh vad jag hade velat komma och shoppa loss ..
Och vad fint du kommer att göra utanför också...

Hoppas att alla saker kommer och att du får sälja riktigt mycke!!
Om jag ser nåt på bilderna som jag vill ha..kan jag få köpa då ?
Kram Anette