torsdag 31 januari 2008

Färgsprakande konfetti

Minns ni när jag skrev om bolaget O.S.V från Danmark. Deras monter var som Greengate´s monter en riktig färgklick. Vi har inte handlat av O.S.V. Jag tordes ju inte komma hem med fler "Nya leverantörer"
Men jag är rent sjuk av suget efter cykelstället O.S.V säljer. Deras vita "träsaker" är hel fina och zinken men det känns som om våra Leverantörer som vi redan handlar av, kan fylla den kvoten. De gånger jag har besökt formex så har jag alltid fastnat i en viss monter och det är denna Görans Böcker.
Görans böcker är de enda på mässan som säljer böcker, men de har verkligen de där smultronen som kan vara svåra att hitta. Jag ringde hem till mina chefer och frågade då det inte fanns något köptvång av ett visst antal av varje bok, så man kunnde köpa in en eller två av varje och på så vis få flera titlar...!!! fick ok från cheferna. Men när jag talade med dem på jobbet så tyckte de inte att vi skulle göra det. Vi bor på en liten ort och har en bokhandel och av konkurrens skäl brukar vi inte tassa in på andra områden. (men få visar oss den omtanken) Min tanke var att blanda upp inredningen med böcker om temat /trädgårdsbok bland krukorna, Recept bok bland kökstillbehören... Kulör literatur bland färg och tapet. Ingen av de inredningsböcker jag såg i montern har jag sett på ortens bokhandel. Men till hösten kanske.
Dagens Tanke! Bättre vara ute på hal is, och ha det Glatt - Än gå i Lera och Sörja

13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Visst var det mycket färg där..vi handlade ju inte heller av dom..det är ju så,man kan inte handla av alla..
Och jag sugs också till Görans bokhylla,varje gång..
Här har vi lite kyligare idag..men då får ju snön ligga kvar,bättre det än att det slaskar..nu måste jag gå ut med Nisse på morron promenaden,det är bra med en hund , då kommer man sig ut 3ggr på lång prommis varje dag,ibland känns det motigt,men när man väl är ute så är det skönt..
Kram Anette

MiaMaria sa...

Här var det färgsprakande men det kan ju vara så att mitt i allt det vita dras foket till just denna monter som lyser upp i vinter mörkret om så bara för att titta....som en karamell....fast karamellen äter jag ju upp.

Såg ett par dödskalle träskor de var söta....det vore något för min dotter!

Bra idé om böckerna...

HA´en bra dag!
Miamaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Oj så glad man blev att titta på denna monter.
Synd på böckerna....Visa omtanke är ju en fin tanke men jag håller med dig hur många gör det...???
Tycker alla butiker säljer allt.inte som för när man fick springa till 10 olika, mejeriet,charkuteriet mmm.
Kram På Dig!!

mittiminvillervalla sa...

Gud vad du visar läckert!
Man blir ju alldeles sjuk! ;o)

Cykelstället skulle inte jag tacka nej till! Så lantligt läckert!

Härligt med alla färger. Känns som om man håller på att behöva det efter all vinter :o)

Ha en finfin dag!

Kram Monika

(tjuvkikade lite igår! kommer att bli kanoners det där! när börjar du fylla på med varor?)

Lilla Blanka sa...

Ja det cykelstället är ju helt underbart..! Hedvig och Ugglan-känsla på det..me like!
Kram
Mia

Maria sa...

Låter som OSV är något jag skulle gilla. Jag älskar Greengate.

Det där med böcker bland prylarna lät ju som en jättebra idé, hoppas att de andra nappar på den idén!

linnea-maria sa...

Vad mycket sött ögongodis du visar från montern. Ett cykelställ skulle inte vara helt fel. /linnea-maria

Anonym sa...

Ja vad mycket härlig färg! Så fina bilder och så mycket inspiration som vanligt!! Kram kram!!!

Guldkorn i min vardag! sa...

Men det var väl ett bra förslag, klart att du ska ta hem böcker. Såna böcker finns ju inte på bokh.skulle vara en smart ide tycker jag att blanda med artiklarna.
kör På1
Kram Ulla-Bella

www.mariante.se sa...

*suck*
jag blir nästan sjuk av allt vackert jag ser......
Å va du har valt ut mycket läckert!
Tänk om man hade en kappsäck full med guldpengar....
Ha en trevlig helg!

Lea sa...

Håller med föregående skrivare om att en kappsäck med guldpengar skulle behövas... jag vill också ha ett cykelställ.....
Härligt med en massa färger! Man får en lite energikick, greengate är ju också ett härligt märke.
Jag undrar också när alla beställda varor kommer om man måste hänga på låset.

Ha det bra!
/Lea

lottens vita och gröna sa...

vilket cykelställ! tänk att det kan göras snyggt, det är kul när design börjar komma ut i trädgården. gillar din avslutande tanke, ska skriva upp den. må så gott! kram lotten

Guldkorn i min vardag! sa...

Tack söta för kommentaren,jag är fri från snuvan bara hoppas man klarar sig från magsjukan som härjar vilt.
Kram Ulla-Bella