tisdag 29 januari 2008

Märkligt

I kväll (18-20.00) Blir det Loppis här i Älvsbyn (fd Lantmanna) så jag skall åka dit med saker från dotterns Gamla vit rosa gröna rum.
På loppisen ska jag även hänga upp bilder på dessa som vi ska sälja: Hörskåp & Soffa orginalmålade från norrbottensgård: (Gods & Gårdar reportage Tväråselet Älvsby Kommun)
Dessa två har vi redan kört till loppisen. Avlutad byrå 800:- Piano 400:-
Sonen har jag just hämtat hem från skolan (sjuk) så jag kommer nog inte kunna besöka loppisen (och fynda) men mina grejer är ju där (himla skönt att boka kundnummer då behöver man ju inte stå och sälja själv.)
så ikväll ska jag pyssla om sonen och "ta det piano" wohhaha vilken ord vits
Före & Efter
Bloggandet gör att jag använder kameran mkt oftare, En Lunch förra veckan tänkte jag föreviga all den snön som vilar på våra träd. Sagt och gjort öppnar jag köksfönstret ..Tjopp... så åkte min älskade porslins skärbräda ut genom fönstret och gick i många bitar... depp!(nu får vi ju hem nya på jobbet men i alla fall. Men en olycka kommer sällan ensammen. DAGEN EFTER så går häggen jag fotade AV halva trädet ligger nu på marken. Nästan lite kusligt, Jag fotar ett av våra träd och dagen efter så går det av.. vad var det som gjorde att jag förevigade just det trädet och den dagen ... läskigt.
Så här ser det ut på mitt avlastningsbord på kontoret. Frukt och Nya House Doctors katalog. Den Prickiga katalogen är från Bloomingwille Helmysigt sortiment men vi har inte beslutat om vi ska handla därifrån ännu.
Ha en skön tisdagskväll everyhopa

9 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!
Skönt att få sälja bort lite saker som bara står och dammar.....

Trist med sonen men nu får ni ta det lite lungt och mysa....

HA det gott denna tisdag!
Miamaria

Anonym sa...

Roligt med loppis och kanske få sälja lite saker man vill bli av med! :)

låter skönt att ta det piano ikväll! Tror jag härmar dig där faktiskt!! :)

Ha det gott!! Kramar

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Lycka till med loppisförsäljningen.
Jag brukar fixa loppisar på sommaren, och då kan man bli av med lite tyngre saker, det är ju bra.
Tråkigt att sonen blev sjuk, hoppas han piggnar till snart.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Kram Liselotte

Unknown sa...

Hej Vännen! Visst får du det ...maila mig din adress så kan du få välja på fler!! kramisar Malin

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mycket fint du ska sälja där på loppisen...du får säkert sålt allt.
Jaa..lite konstigt det där med trädet..och skärbrädan..
Ta nu hand om sonen och gå sen o fota det du köpt..fniss...jag väntar ju...
Kram Anette

Tjohalia sa...

Vad roligt med loppis, alltid bra att saker och ting får komma till användning igen.

Lilla Blanka sa...

Kul med loppis, hoppas det var lyckat..ser att det just är avslutat :)
Kram
Mia

Kattfot sa...

Lycka till medloppisen och hoppas sonen kryar på sig! :)

Ann-Catrin sa...

Vilka underbar saker ni ska sälja...men det är ju oxå skönt att bli av med lite.. så man kan köpa nytt..fniss.
Hoppas sonen blir frisk snabbt.. ha det så jättebra!
kramar A-c