fredag 14 mars 2008

Smultron från en annan avdelning på Jobbet


Idag blir det en bok för min del. Om en vecka är det långfredag (då är vi F Ö R H O P P N I N G S V I S i en Stuga av Torrfura i fjällen) På långfredag fyller vår dotter 12år. Det ska vara Martha Stewart för att hitta på något som ni ser på böckerna ovan. Att dekorera eller märka bokens blad med ägarens namn.
Min Mamma skrev alltid några rader i boken hon gav bort och vilket tillfälle det var då boken skänktes. Har man som jag gärna böcker på hög så är det snyggt att dekorera som Martha har gjort. Som Ni förstår så blir det bland annat en bok till min dotter när hon fyller år.
Förutom vila & Bläddrande i min samling av inredningstidningar (Ni har väl upptäkt Isabellas!?!) så är det en hel del trädgårdstankar just nu.
Pallen är väl för snygg VARJE gång jag ser den i Madame Stolz monter & katalog. så blir jag så där suugen. Trädgårdstankar trots minst 1m snö utanför fönstret, det har regnat och varit plusgrader i några dagar och ändå så mycket kvar. Förstår ni hur mycket snö vi haaar!!!

Jag har surrat så mycket om "Huset " på jobbet här på bloggen den senaste tiden, men vi har ju en Glasavdelning på jobbet åxå, typ Duka / Cervera men med eget "handplockat" sortiment.
Här är några smultron som säljs där =)


Dessa varor ovan köper vi in från leverantören: Bolaget

På"glasavdelningen"hittar man: Kökstillbehör, Konstglas, Porslin, Koziolplast, Blommor & Grönt (av den icke levande sorten.) Krukor, Smycken och (jag gillar inte ordet meen) Pynt Finns det ett bättre ord för "pynt"?
Besticklådan är fin till pyssel & penslar med. Diskstället är slut men kommer nog hem igen.
Trädgårds tråd burken kommer från Ib Laursen & lila glaskrukan (nu på kampanj till halva priset) kommer från Madame Stolz.
Ha de =)
Dagens bilder Den översta från Martha Stewart alla andra från Isabella Smith

14 kommentarer:

johanna sa...

Åhhh så mycket fint..vad mysigt att åka till fjällen! Här hemma blir det en massa påskfirande oxå ,riktigt mysigt
kraam

Solsjö - Under en vind sa...

Måste nog sluta besöka dig...blir SÅÅÅÅÅ shoppingsugen varenda gång! *fniss*.....

Trevlig helg! Kram!

MiaMaria sa...

Låter kul med en trip till fjällen!

Ha´det så gott!
Miamaria

MiaMaria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Smycka dig sa...

Hej hoppppppas att du är frisk så ni kan fara till fjälls denna gången iaf.

Vilka fina bilder från Glasbutikens sortiment...

Ha nu en riktigt trevlig helg och simma lugnt...
Kram
Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ajaajajajajajaj...så mycke fint!

ja du slapp mig inte idag heller...hihihihi...lite senare idag.Fast jag vaknade kl 5 i morsse.gick upp å cyklade i 1 timma...skönt.

~~*Ha en underbar helg*~~
KRAM PERNILLA

Bodil sa...

Jag bara älskar Madam Stoltz varor. Såg att ni hade det lilla ståltråds- och pärlägget i er butik. Jag har köpt ett sådant i min favvisbutik inte så långt härifrån. Har hängt det på en ståltrådspinne i en blomma. Finns i tidigare inlägg på min blogg. URLÄCKERT!
Ha nu en riktigt skön helg!
Kram

Bergagårdens Lina sa...

Oj oj oj du visar så mycket saker som väcker habegär!

Jag måste nog ta och kika förbi i din butik nån gång när jag råkar ha vägarna förbi!

Tidsmästarinnan sa...

varenda gång man kikar in här blir man lite halvgalen alltså... vill ha, vill ha, jajemen, den med :-)
farligt farligt!!
Ha en supertrevlig helg,

S

Unknown sa...

Fina grejer du visar. Och vad härligt det låter med en påskresa. Själv ligger jag med influensa och skakar under dubbla täcken.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Goa sa...

Hej min rara!
Här är det alltid lika inspirerande att hälsa på...och du ska veta att jag har hållit koll..:)
Hoppas du kommer iväg till fjällen...myyysigt!

Ha den bästa helgen av alla och tacka för dina häesningar hos mig...de värmer så, ska du veta!

Kram i massor...från mig till dig!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!
Vilka fina saker! Hade jättegärna velat besöka butiken men det är lite långt dit just nu.
Ha en skön helg!
Kram, Susanne

Marie sa...

Så mycket fint du visar, man blir ju köpsugen med en gång, hihi.

Trevlig helg!
Kram Marie

Service Care sa...

Pynt kan ju heta : dekoration eller det lilla extra...?

Kram och hoppas ni får en härlig resa! // Carina