fredag 19 september 2008

Huvudet är fullt med ideer

Jag har ingen sladd till min kamera så idag får ni se bilder från den vita butiken. Jag har mycket nytt från butiken att visa men vi får vänta tills det att jag har en kamera som fungerar.
När vi var ned till Stockholm på formexmässan så besökte vi förståss förutuom butiken Koffert även Hans Mikaels (den vita butiken och den mörka butiken ligger mitt emot varandra)
Englandsinspirerat porslin =)
Njuter av vackert dukade bord =)
Jag har så många ideer i huvudet om vår butik och först och främst Tomtebodan som idag ska börjas inredas. Tack och lov ska vi köra dit lite inredning idag, och då tror jag att jag blir lite mindre stressad om jag bara får börja "bocka av" allt som ska göras på den listan: Vi ska inreda en butik på 90kvm till Jul butik =) vi ska även ta steget att prova några nya typer av varor, se om de sortimenten är något som behövs här i kommunen.
Posted by Picasa Textiler från bla House style och GreeenGate. Vad har du för typ av överkast? Charmen med att bo på en liten ort (ca9000 i kommunen) ! Jag får ett Sms från kiosken då vackre hjem & Interor & Interiormagasinet kommer till Turklöverns kiosk... toppen service det tror jag inte händer i större städer!Bloggaren Hem T Gårn har varit med om ett Kreps kalas i Norge, så jag har just frågat henne om hon är med på bild i reportaget=) i tidningen ovan som hämtasdes av maken när sms pep till i min mobil igår.
Njut av fredagen ! för mej blir det en kreativ helg Revykickoff imorgon och sedan en del målande hoppas jag.

7 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Greengate prylar älskar jag! Får se om jag kommer mig till er butik i år då =)
Konstigt att jag inte lyckas masa mig iväg de fyra milen till din ort!

Jag har inte bestämt mig om Hägnan ännu, kanske blir två andra marknader istället...

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar!

Härliga bilder du visar idag.
Jag är så nyfiken på Tomtebodan. Måste åka upp till Norrland i jul :-)
Jag tror att det är många invånare i grannkommunen som gärna skulle åka några mil extra för ett besök i er butik. De får ordna bussturer nu till jul tycker jag.

Ha en riktigt härlig helg!
Kram Katarina

Ljuva ro sa...

Det är så bra idé det där med vit och svart butik! Jättfina o inspirerande bilder, särskilt från förra inlägget! Thinkskylter älskar jag liksom fem myror kudden, vill ha!!!! Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!!

Självklart får du använda den bakgrunden.Den är super läcker.Det finns så många fina på den sidan att man kan byta varje vecka.Kanske en ide.....hihihi..

spännande med tomteboden.ska bli kul att se vad ni gör med den...längtar!!!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram
Nilla

Emmas Vita Hus sa...

Å älskr vitt porslin..det kan man aldrig inte få för mycket av!

Kram!

Maud/En bok om dagen sa...

Så det blir en Tomteboda även i år. Kul!

Marie Söderberg sa...

o yes vad mycket fint !!snyggt bord från bruka..måste ta mej dit och kolla..ha dte gott