tisdag 18 november 2008

Nu är morgonens köpmanna möte avklarat och det blir JULkickoff i Älvsbynd butiker som planerat Torsdagen den 27 November med kvällsÖPPET till 20.00
Tack & Lov
Vi bjöd in mässbesökarna på detta evenemang och så 20 dagar innan så drogs arrangemanget in.. GULP..

Men nu blir det av så nu hoppas vi att alla mässbesökare och Älvsbybor går man ur huse och kommer och ser vad butikerna har bullat upp Torsdagen den 27 november...
Vår son har sådana grubblerier - MEN MAMMA, Du julfixar bara på Tomtebodan... vi måste få JUL känsla här hemma åxå, sa en olycklig soon redan förra veckan. Vi brukar BÖRJA lagom till advent men tomtarna brukar inte få komma fram (med två undandtag ni ska få se 1 advent) förrän till 2:a-3:e advent. Pappan i vår familj fyller år den 28 november och då kan vi inte ha FULL JUL försvarade jag mej med, men sonen VILL verkligengöra jul hemma NU.
Posted by Picasa
Bilder idag från Car Möbel... detta var ett enkelt sätt att få julstämning. om man har liten yta.
I eftermiddag ska jag jobba på tomtebodan.
Ha det bäst

2 kommentarer:

Två systrar sa...

Wow vilka snygga adventsbokstäver...var är dessa ifrån? Kram C&M

vardagsvitt sa...

Förstår förvirringen hos sonen!
Men det är ju det där med födelsedagar....jag fyller år 2 januari och då är man ganska nöjd med allt julpyssel och juldukar. Jag minns förskräckelsen när man fick paket med avigt julpapper på för de som gav presenten hade inget vanligt hemma...SUCK! Det var tider det...
Man vill ju inte ha full jul direkt heller utan jag brukar som dig spara tomtar till närmare julafton.
Ha det bra.
Kram Marith