fredag 28 november 2008

Pang så kom alla varor...

MEN vilken dag igår. Rena kertchup effekten ALLT på en gång...
Inga varor med morgonturerna ..Suck sedan ringde jag Luleå Walther &Co hade anlänt men jag fick inte varorna hit och vi väntade inbjudan kunder från städerna runt omkring... Medans jag ordnar en man som kan hämta varorna i stan anländer en pall från Houce doctor Hurra!!!
Våra mest långväga kunder var nog bilarna som kom från Skellefteå men så kul att många mässbesökare tog sig tid att komma till Älvsbyn.
Idag hade jag lovat visa bilder från Fröken April men det blir på måndag Nu vill jag ju bara visa alla mina favoriter som anlänt.
Av en händelse så hade jag ingen börs med mej på jobbet igår så till men makes stora LYCKA fick jag låna hans "plånka" För HELT OTIPPAT ville jag köpa bägge stora husen som kom till butiken på jobbet. Detta kan man även hänga på väggen. (det har en liten annan stil än de andra husen)
Det här huset är åxå stort fick en plats mellan Rörstandskruset och lilla zinkväxhuset i burspråket i köket.. Ser ni vad snö som kommit säkert över en dm bara i natt.
Sedan packade vi upp fler saker igår som jag verkligen vill ha dessa Ljusstakar 1 2 3 4 som när man tar bort ljuhållaen på sommaren blir vaser NAJS (445:- för setet tror jag)
Posted by Picasa I paketet från Bloomningwille kom dessa snygga dukar med grå text i två olika mått "vill åxå ha". Lampan är så Cool den med.

Vi packade i raskt tempo upp The och kaffe i går med;)
Stjärnorna povanför, Kärleksthe, Kärlek utan tvekan, Anderssons piga, Choklad grädd (42:-)
Pepparkakskrydda 22:- i snygg påse likaså Gingerbrad sugar. Massor man vill HA - Men idag är det inte jag som får paket utan Pappan till mina barn. Min man fyller år (nästa år blir det brak kalas..) Igår var han på extrapris (själva karln alltså) jag fick åka tillbaka till Brännberg (vi pratar mil) då han hade SAMTLIGA hus nycklar i fickan (min, hans egen OCH dotterns;)) Sedan grillade han upp vår stekpanna samt stekspade i köket och idag har vi en apparat i köket som ozonbehandlar köket mot den brända lukten....
Men idag fyller han år! så från rea på mannen igår - till firande idag! ÄRAS DEN SOM ÄRAS BÖR.

Nya band 10:- metern lila rött grått svart, sammet blankt rutigt blommigt & prickigt (såklart)

Idag ska vi packa varor på tomtebodan Tjingeling.

6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Snacka om julstämning när man kikar in här hos dig!!

Det enda jag är glad över, är att du finns så låångt bort ifrån mig! *asg*

Skulle ha varit ruinerad vid det här laget ;)

Kram

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad mycket fint du fått in! *dreglar* ;-) kram

Målargården sa...

Åhhhhhh, så himlans mycket fint du har i din butik. Tur för mig att jag bor en bra bit ifrån...... tomt i plånboken annars!
Skall ut i skogen och hämta vad den kan ge i form av pynt och pyssel så jag kan fixa lite inför advent. Ha en mysig helg!/ Eva-Mari

Anonym sa...

JA du har rätt julen kommer ju trots allt. Men det allt lite trist!! Ska hota K med att han måste köpa mig nåt stort hus också nu när han bänglat till det ;0) Såg ju på dina bilder hur fint det blev hos dig. Lyllos dig!!

Han har hållt sig borta hemifrån sedan det hände. De kör ju natt och dag i snösvängen....

Vi syns i morgon, så kul :0)

~Livet i byn

vardagsvitt sa...

Haha ganska roligt med stekpannan fast olyckligt oxå å "karlar som aldrig gör fel"...*fniss* Hälsa å gratta!
Så kul med nya saker hela tiden det är ju som om ni har lilla julafton jämt!
Ha en trevlig helg!
Massor med kramar Marith

Unknown sa...

Hörde att husen ÄNTLIGEN kommit in. Ringde i torsdags och hade tänkt åka in, men de hade inte kommit då så jag struntade i det. Men nu MÅSTE jag åka till byn! Längtar efter er allihop!