fredag 19 december 2008

JUL i Stugan =)

Jag har lovat så nu får jag stå mitt kast... här får ni se några Jul bilder hemifrån ej färdigpyntat (sladdar framme och damråttorna har inte fått åka på Jul vila i damsugaren Ännu... så jag vill VARNA KÄNSLIGA besökare)

Golvuret har fått en ny plats då Julgranen står på urets vanliga plats. När vi hade hängt kransarna på vägg skåpet frågade jag mannen i mitt liv vad han tyckte ... jaa fint... men de där döblommerna i skåpet tycker jag inte att vi ska ha kvar... HMMM det där är ju vår brudbukett från i sommras... den blir nog kvar ett tag till.. men kanske inte just där efter nyår... Stora Golvhuset har jag köpt av Lotta och hennes butik i ALE.

Jag är så nöjd över detta trots att bilden inte gör helheten rättvisa jag har bara enkla panellängder i matsalsdelen nu och gjorde enkelt Jul av de stora linne hjärtanen med GOD JUL broderat på med mörkrött garn. (de kostar 120:- på tomtebodan) dagsjuset gör inte bilden rättvisa kommer fler foton...

Som jag har surrat om vår Julgran och att vi ska köpa en kalle anka gran... Här ser ni den då vi har börjat klä den.. det jag gillar och gärna tipsar om är det vita GARNET jag har i granen istället för glitter... 44:- för 90 meter på Tygaffärn. Kommer fler bilder så ni får se den då den är färdigklädd. Den är rackarns stor men inte nog hög (och jag har ingen att skylla på då jag köpte den själv...) Det blir en liten köks gran åxå och där hamnar det röda... I väntan på att köksgranen blir klädd får dotterns röda tovade hjärta hänga i stora granen.

Posted by Picasa Nyaste kupan med porslinsknopp har jag köpt Här På den vita linneduken (från Kardelen - Glasbutiken på jobbet) ligger in tunn glittrig löpare som man köper på metervara på Glasbutiken ... den ger ett vintrig känsla) sedan har jag helt enklet bara fattigmans silverkulor och en ljusslinga med stjärnor i den stora glasskålen. I fönstret ser ni min mormorsbröllopspresent från gammelmormor en ostkupa med hantag.
Ikväll har vi kvällsöppet på byn så jag jobbar till 20.00 på tomtebodan och familjen jobbar på Bion... Lasse Majas dektektivbyrå har sverige premiär i kväll så vill ni köpa godis av en cool lugn man så kan ni handla i biokiosken av min man och mina barn njuter av filmen.
Fler bilder kommer... jag har ju lovat.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Såå vackert och inspirerande. Inte syns det något änglapuder (dammråttor) hos dig inte.....

Såå fint

Kram Lena

vitstil sa...

men hallå,,,,,så himmelens snyggt väggskåp du har hemma,,,nu ska jag snart komma på besök!!!!!!!!!!var har du köpt den skåpen??

Lallis - liv och leverne sa...

Jaa, jag bara njuter av ditt vackra hem:)
Och önskar dig en fin helg, vännen.
kram Lallis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

kikar in å vill ge dig en önskan om en underbar fridfull julhelg!

♥ GOD JUL ♥
Juliga kramar
Nilla

Monika sa...

Hallåj där Goa Bruttan :o)

Tack för besöket! :o)

Så fint du har det hemma. Någon gång måste du visa en fullständig husesyn för det ser så mysigt ut där hos dej.

Väggskåpet är ju helt underbart! Och allt annat med!

Ha en fröjdefull fjärde advent

Kram

Monika

vardagsvitt sa...

Så trevliga bilder!
Granen var verkligen tjusig och skåpet med döblommorna *fniss* var ju jätte fint!
Ha det bra kram Marith

Veronica sa...

Det var verkligen en Kalle Anka gran! Den kommer bli så härligg när den är klar....

Kram Veronica

My Lovely Things sa...

Åh så fint du har piffat..
Granen är jätte vacker..Jag gillar stoora granar..
kram anna

Myownhome sa...

Jag tycker det ser alldeles jättefint ut. :)

Kram //johanna

Jenny Oak Fae sa...

Tack snälla för din omtanke..!

Jag anmälde faktiskt mina grannar hos Polisen igår, vilket känns befriande faktiskt..!

Väldigt vackra bilder, det där golvuret är SÅ fint ju!!!

Trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

marita blücher sa...

Så mysigt ni har det i ert julhem och både väggskåpet och golvuret var jättevackert. Tack för din rara hälsning på min blogg.
Önskar dig en underbar jul- och nyårshelg.
Kram/Marita

Smycka dig sa...

Myyysigt värre hos er och Zink huset är ju super fint:D

Kalle Anka gran så läckert det passar hos er ni har ju utrymmet för en sådan ståtlig gran:D

Ha det så gott i kväll och mys med barnen:D
Kram kulan Lotta

Sanna sa...

Väggskåpet är otroligt fint!!Härlig stämning i bilderna! Sååå vackert!

livet på utanäs sa...

Hej !
Oj , så FINT du har det. Jag ser att du har ett golvur, det har jag också, men det fungerar inte. Gör ditt det ? Vet du av någon bra urmakare , det skulle ju vara fint om det tickade på ... ska ha det i salen en vacker dag när den är klar ... golvet dit växer fortfarande i skogen ...så det dröjer som fjärran än ...

Ha nu en riktigt God Jul !
Kram Sussi O

Marita sa...

Vilket härligt skåp! (som du vet har jag lite skåpnoja just nu...)
Såg inga dammråttor alls...
Snyggt med linne!
Trevlig advent o kram
Marita

Vibeke sa...

Hei :o)

Så koselige ord du la igjen inne hos meg!

Ønsker deg en velsignet jul...

Klem Vibeke

Marita sa...

God jul Anna!
Ha det lugnt och fridfullt i jul!
Kram Marita

C De-sign sa...

Så vackert du har det! Jag önskar dig en HÄRLIG JUL! Jul-Kram fr C

Prinsessan och jag sa...

Hoppas du vilat ut i jul! Välkommen att titta in på vår PRINSESS-TÄVLING!