torsdag 12 februari 2009

Del 2 Utmaningen "trädgårdsdrömmar"

Växthus bild från underbara Isabella Smith som för övrigt även har en trädgårdstidning som jag oftast köper
Dessa Mini växthus är på väg in till vår butik men de anländer inte förrän i mars.Nu är det dax för del två i utmaningen Trädgårdsdrömmar i februari, du kan läsa mer om själva utmaningen och vilka vi är som är med i den HÄR

Senaste helgen och veckan har verkligen bjudit på snöyra och vargavinterskyla - 18 i snitt - och denna morgon visade biltermometern -29 - då passar det väl bra med trädgårdsdrömmar.
Underbara växhusbilder från Sweden Greenhouse. Samma växthus i vinter & sommarskrud.
Ett växthus är verkligen en av mina stora Trädgårdsdrömmar det ska vara vitt och rymma några av mina idéer och fantasier... Här kan du läsa lite om växhusets historia.
Men jag inser att ett växthus förblir en trädgårdsdröm några år till... (om jag nu inte vinner en slant förstås - men jag är ju så usel på att spela så det lär nog inte hända)
26-29 mars är det trädgårdsmässa (Nordens största ) i vår huvudstad Här kan du läsa om seminarium och mässans utbud.... Jag har ju Bara 100mil NED till Stockholm så jag tror inte jag ska åka, har alltid varit sugen och nyfiken - men har aldrig åkt ned på den mässan. Någon som varit dit och kan tycka till???

Idagarna är det dax för alla Pelargonier att vakna ur sin vinterdvala...Gör det på Alal hjärtans dag då är det lätt att komma ihåg från år till år. och på tal om pelargonier så har ni ett pelargonierecept Här & hos Ines

Lite porr varnade jag för redan igår det är vår zobelfärgade kaninhona Chablis som ska i väg och förlusta sig... Det är meningen att hon ska till en närliggande stad idag och stanna där till på tisdag... Vi hoppas nu verkligen på en blåfärgad zobel kull som ska vara leverans klar i mitten på Maj håll tummarna. Nu är det nästan -30 så jag vet inte riktigt om vi ska åka i väg på någon porr resa Chablis och jag, vi får se om det blir lite mildare ute... Nu ska jag kika runt bland alla andra deltagare i utmaningen så jag får mej massa trädgårds inspiration P&K

19 kommentarer:

Valloittava valkoinen sa...

Oh how many beautiful photos and so much inspiration!

Fritt ur hjärtat sa...

Vi delar samma dröm ser jag! Vill också ha växthus, men har inte tomt till det så det går bort. Verkligen vackra blider du visar.
Jag ska på mässan för första gången någonsin i år! Tåget är bokat och hotellet. Ska bli så roligt!!!!!!
Lägger upp mitt bidrag i eftermiddag, måste handla nu. Men drömmenär klar så det ska till ett par foto bara:-)

vitstil sa...

jag har inte kollat med henne än ,,,det är ju så jävla kallt,,om otroligt mycke månad kvar i slutet av pengarna,,men ska kolla upp det!!!!så mysigt med växthus drömmer om att ha ett eget så som du visar ,,,,kram

Nettan sa...

Å vilka underbara inspirations bilder!
Vi har planer på att sätta upp ett orangeri/växthus/uterum mot en vägg i trädgården, har kollat lite hos classicum..men nu ska jag killa in den här sidan..så fint!
Kram Nettan

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
jaa, då leder ni i graderna, här har vi minus 26...brrr..det räcker...Jag vill ha värme o sol nu..
Vilka fina växthus du visar oss, ett sånt får man väl skaffa sig då man blir panscho..eller hur ?
ha det gott
Kraam Anette

Prinsessan och jag sa...

Hallå snygging på dig själv! Självklart får du låna bilder från mig! Jag känner mig ärad.Idag har vi minus 22, så jag o lilla W sitter inne o eldar i kaminen. Men ni har nog ännu kallare...
Kram Yvonne

My home is my Castle sa...

Såå vakre bilder...
Jeg lengter etter sommeren ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

lottens vita och gröna sa...

oh vilka växthus, måste nästan sätta mig, blir alldeles skakis, hihi!
jag har varit på mässan, ibland jättebra ibland sådär..jag ska dit och fotar så gott jag kan och törs! ha det gott, varmkram lotten

Anonym sa...

Din blogg är verkligen fantastisk! Tack för alla inspirerande länktips.

Anonym sa...

Idag bloggar jag om betongkrukor! :)

Therese sa...

ÅÅ vilka bilder. Nu vill jag ha ett växthus ännu mer.
kram
Tezz

Millygarden sa...

åh det är verkligen något speciellt med växthus! Måste verkligen vara avkoppling att få vistas där och påta i jorden en härlig stud!

Ha en bra dag!
Kram Marina

Fritt ur hjärtat sa...

Då var mitt drömmeri för dagen publicerat. Nu ska jag hoppa runt hos andra.

Lilla huset på prärien sa...

Åh ja! Ett växthus det är ju verkligen en stor dröm det också! Fantastiskt... tänk om man kunde ha ett stort härligt sådant i trädgården... med bjudningar och vindruvsrankor! :)

Kram Jenny

Unknown sa...

Hej gumman. Har du kommit ihåg att kolla det där jag ringde om? Det börjar brännas att få det klart om inte annat.
Hör av dig :) du har ju mitt nummer.
Kram V

Lallis - liv och leverne sa...

Så väldigt fina bilder:)
Jag har lagt ut mitt bidrag för dagen.
Kram Lallis

Willewira sa...

Hallå där!!

Nu har jag sjösatt mitt torsdagsinlägg! Bättre sent än äldrig...

Vi har visst samma längtan efter ett växthus!! Har tittat på dessa bilder länge och suktat..., men det blir inte heller på länge.
Vi måste bygga till huset först och sen lär vi ha ännu mindra pengar... :)

Har funderat att gå på mässan, men får se hur vi kan få in det i planeringen.

Pelargoner har jag inga. Får ta och köpa ett par i år och se om även jag har tålamod nog att föröka dem från år till år.

Vad spännande med kaninungar!!! Och så gulligt! De måste du visa sen...

Ha en riktigt skön kväll!

Kram Willewira

Efwa sa...

Mitt bidrag är fullständigt nu till skillnad från det i morse. När jag hade villaträdgård ville jag så gärna ha ett växthus men så blev det aldrig.
/Efwa

Jenny sa...

Hej!
Nu kommer jag med ett tråkigt besked......zinklådorna var sålda...sören också!
Men jag lovar att hålla ögon och öron öppna...
Jättemysigt inlägg idag!!
Kram Jenny