torsdag 23 april 2009

Ja! vad gör man?

Himlen är blå! fåglarna kvittrar och solen skiner och för varje dag ser jag hur snön smälter undan på gården!!! (vislar).... Ja vad gör man!! Man kan inte annat än bli på solskenshumör trots att dagen är mera än fullspäckad!!! När arbetsdagen är slut, den här veckan så städar och fejjar jag och maken resten av kvällen (och kommande helgen) på ett kommande projekt - jag vill verkligen inte gå och lägga mej på kvällarna! Vi har snart ljusa nätter och dygnen blir längre då!

Med fågelkvitter tidigt på morgonen är det inte jobbigt att kliva upp heller.
Nu kan mitt solskenshumör idag ha att göra med att jag vägde in mej igårkväll !!!Ta daaa -11kg på tre & en halv vecka. Då får jag vara nöjd (Några har funderingar om kuren och nu är vi flera Älvsbybor som går på den (Min Revy polare Kenth har gått ned över 20kg likaså Agneta min svägerska!!!) sååå Ondagen den 6 maj 18.30 kommer Min konsulent hit om du är nyfiken eller intresserad kan du maila mej så vi vet hur många vi blir! Antingen träffas vi hemma hos Mej eller på mitt jobb.
Visst är det härligt när man kan börja sitta ute på trädäck och altaner nu. Förra veckan snöslungade maken undan all snö på vårt trä däck och nu skulle han vilja börja fixa med utomhusköket *bums* men det går inte det är för mycket snö kvar ännu... (Och trappen upp som slipas är inte färdig ännu) Men i helgen är det vårmässa på arcus så han vill dit och kolla in grillar (vi är lite klotgrills sugna efter Leilas alla tips på onsdags kvällarna. )
Måste bara se till att ni inte har missat denna upplevelse! ni har väl sett denna , se HELA inslaget om denna OKYSSTA DONNA!!!
Nu måste jag förbereda inför dagens bolagstämma, på återhörande.

7 kommentarer:

becca sa...

Har läst om henne men aldrig sett det och nu sitter jag har och gråter=), härligt att se.

Ha det så bra, kram Rebecca

Anonym sa...

Himla va duktig du varit, 11 kg det är mycke.
Grattis

Willewira sa...

Grattis!!
Till ditt goda humör och dina förlorade kilon - tänk vad våren kan göra!! ;)

Härligt att se att du är i full gång. Har inte varit inne här på ett tag så jag har skummat igenom dina inlägg.... såg din dröm om tvättstugan... oh, vilken fin bild.
FÖrst trodde jag det var din tvättstuga... "hon behöver väl inte göra om den!!" tänkte jag, men så såg jag att det var en drömbild... och jag föll jag med!!

Det ska bli spännande att se vad ni har på gång i butiken...

Ha det så gott och stressa inte ihjäl dig nu över allt du vill göra... ;)

Stor varm kram!
Willewira

homebylina sa...

GRATTIS! 11kg på tre veckor är ju superbra!! Kämpar på själv, har en del att ta efter alla tre barn och då ska de tilläggas de inte är stora barn jag har =)Äter LCHF, alltså inga kolhydrater och det funkar för mig. Har inget sötsug och är inte lika hungrig! Vi siktar väl på beachbabe -09 =)Kämpa på! Kram Lina

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Morrn, morrn!
Är ni på mässan iår?
Carin

Malin G sa...

Hej hej, nu finns det nyheter! =)
/Malin

Ingrid sa...

I dag är solen väck hrä hos mig! Me nog tinar det ändå lite men inte nog för min smak ;0)

Grattis till viknedgången, duktig tjej!! Jag borde jag med...

~Livet i byn