tisdag 11 maj 2010

Lite svart...

Som jag har väntat på denna lilla älskling ...klossar som jag byter datum på! Denna beställde jag redan i höstas från leverantören men den kom aldrig, så i januari köpte jag om den på mässan och de har "gått som smör" på butiken, jag tror vi har två kvar... måste beställa fler... i fredags köpte jag hem en trots att den är svart... lite svart här och där finns det hemma hos oss. Denna fick hedersplats framför min mammas gamla "docktorsväska"
Home... ja, just nu vill jag bara vara hemma och "boa" NEJ vi väntar inte alls smått utan jag vill bara vara hemma och fixa trixa ändra städa flytta om och njuta av hemmet... Jag beslöt mej för att ta ledig fredagen som kommer, inte dumt att få vara hemma några dagar. Det betyder mera stress på jobbet inför semestern men jag BEHÖVDE en dag ledigt så nu blir det så... Inser att jag har TRE olika Home bokstäver konstalationer hemma denna, en vit slät och en ny prickig och blommig som jag bara måste visa er i morgon!

Vi har svarta "hörnor" på butiken handplockat åxå! Hua vad jag vill ha denna jackan ..som är så tunn och smidig att man kan ha den som överdel/kavaj hela vintern men *suck* det är några kilon kvar tills den sitter snyggt ;)
MEN då ska jag köpa den =) här poserar en av våra anställda i den lilla godingen DENM ÄR SÅ GUDOMLIGT MJUK!
Denna serie som vi har i vitt (så klart) grönt "lingonochmjölk lila rosa" och SVART har verkligen tagits emot med varma armar av kunderna - kul när vi får gensvar då vi har hem något nytt!

DET ÄR PIRRIGT och svårt det där med inköp - TÄNK OM INGEN GILLAR DET! eller oj ska jag köpa in 6st eller 12st? vips kan de ta slut på en gång och då har leverantören slut åxå Det ÄR trixigt att stå för inköpen... men KUL och det ska jag säga att under inköpsperioderna sover man konstigt, alla intryck och sedan ska man "sy ihop" det hela från alla olika leverantörer...

Här en annan svart vit grå "hörna" på butiken ... det är snyggt ihop eller hur! men oftas behövs det något grönt till tycker jag så det mjukar upp och blir hemtrevligt =)

Här fylldes det på med kaxiga muggar burkar och mjölk kanna i går, i vitt med svart text från SIA hel fina ;)


3 kommentarer:

Rosor och Spetsar sa...

Oj vilken läcker almanacka du har
och visst är det kul med bokstäver i alla former eller text också för den delen.Såg några snygga svarta skyltar från dina butiksbilder
Ha en fin vecka o en skön ledig fedag
Kram
Annelie

hemma hos lilla mej sa...

Visst är dom bara så söta dessa små almenackorna .Har själv en vit som jag bara älskar så söt.Bokstäver är ju bara så mysigt att köpa dom orden man känner för och sätta upp.Himla mysig blogg du har den har jag börjat följa .Hoppas inte det gjorde något.Önskar dej en fin dag kramar Rita ♥

Ingrid sa...

Hejhej från Mallorca, hoppas ni har det bra där hemma och att vädret blivit bättre. Mängder av kramar från Mallorca!!

~Livet i byn