torsdag 24 juni 2010

Midsommarfixar i butiken !!!!

Vaknade TIDIGT idag jag har nog lite Thailandstid kvar i mej ännu (Thailand ligger 5 timmar"Före" Sverige!
Igår tog jag mej långlunch och smet över på Butiken Handplockat och BÖRJADE MIDSOMMARFIXA i butiken... denna förmiddag hoppas jag att jag hinner dit och Midsommar STAJLA lite till.... några bilder från Butikan idag

Här ska jag fortsätta idag men ni får se grunden i alla fall... Brukas robusta dubbla bordslöpare finns i flera färger... jag valde Jeansblå till denna sommardukning! Härlig prickig kaffekopp & Fat
Ljuvliga jordgubbs girlangen här som bordsdekoration (virkade jordgubbar och vita jordgubbsblommor på skirt grönskandegrönt snöre )
I bakgrunden flygfäskyddet till fika brödsfatet i zink med vit knopp och flaskhållare i zink med saftflaskor dekorativa för midsommarbordet... jordgubbs eller flädergärs saft vilken gillar du bäst?
Vi har flera olika sorters kransar här en vitgrön i bakgrunden ett av alla våra fina sommarband!!! detta med jordgubbar på SNYGGT att knyta runt servetterna på Midsommarbordet ;)

Under korgen med servetter och pioner skymtar BÄSTA sommarduken EVER vi har den i flera färger Vitt (två storlekar) Gråbeige, Svart, Ceris och milt ljusljus rosa - duken ser ut som spets men är i plast lätt att torka av + har spetshål som gör att regnvatten rinner emellan om man har duken på trädgårdsbordet Duken är SUPERFIN & hel praktisk!!!
Snygg och fiffig "står av sig själv" blom bukett Snygg att duka med eller att ge bort

Här har våra anställda gjort sommar i butiken medans jag var på semester... kramen

Nu ska jag smita över på butiken och fortsätta fixa och i kväll ska hemmet få sin Midsommar look

Det ska dukas i bagarstugan och sista gräset ska klippas sedan är det där skurandet och sedan roligaste pyntandet kvar...

Jag önskar verkligen att DENNA DAGEN BLIR EN LÅNG EN ;)

1 kommentar:

OlgaA sa...

Så fint var det här... Nu ska jag fortsätta kika runt ;0)

kram/Olg@