onsdag 18 augusti 2010

Smakfullt boende i Stockholm del 1

Tack vare Blocket.se har jag hittat denna pärla ... en lägenhet som hyrs ut av en mysig familj med MYCKET GOD SMAK ;) behöver jag säga att jag myser och njuter här.. i dag är det sista dagen i lägenheten så jag tänkte jag skulle visa hur jag har det =)
Högt i tak i köket som är ett kombirum kök/vardagsrum!


köksö och dagbädd nedanför tv´n till deras 3 mån lilla son =) /extrabädd.

Suddiga bilder (sorry stressar ALLTID DÅ JAG FOTOGRAFERAR)

kolla den STORA brickan bakom köksblandaren snyggt stänkskydd eller hur !!!! Badrummet med dusch och bubbelbad litet men allt man behöver och här fick jag ett ny tänk... man måste ju inte ha fönster i ett badrum.... vore något för vår övervåning hemma =)

badrumsdörren har familjen som äger lägenheten fyndat på Nackabyggnadsvård precis som flera av andra detaljer i lägenheten, ovanför badrummet har familjen gjort ett sovloft (där vår son och Jonte sov när vi var här för 2 veckor sedan)Sovrummet med utsikt mot innergården och med svagt guldig metallictapet! och antik kriastallkrona !


Alla golv är slipade mörkt betsade och lackade, i sovrummet ligger fårskinn på golvet vid varje sida om sängen ME LIKE. Ett pardörrs par har delas och den ena leder in till sovrummet och den andra till sonens rum... fiffigt och enhetligt.


i ena hörnet en fristående golvspegel (bakom den fiffig krok där paret förvarar sina morgonrockar!!!)

Första bilden sovrums utsikt de övriga mot innergården tagna från balkongen i sonen rum. Sonens rum här syns andra delen av dörrparet smalrandig sandbergstapet i sonens rum

kommer fler bilder i kväll...men nu ska här fixas inför dagens besök hos en ny leverantör på SÖDER.. sedan har jag LEDIG EFTERMIDDAG så jag ska strosa på stan lite och kanske blir det BIO i kväll någon som har filmtips??? Annars blir det väl Eclipse (IGEN) på Rigoletto!

sköt om Er

3 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Vilken underbar lägenhet du fått lånat. Det var väldigt smakfullt inrett. Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken underbar härlig lägenhet du har fått låna.Jaa den var super fin.Ha en härlig dag.Kram Rita

Ingrid sa...

Fantastiskt så fint, vilken boende!

Har du inte sett "Remember me"? I så fall skulle jag se den.

Jag har mailat dig, kan du kolla av din mail?

~Ingrid