måndag 27 december 2010

Grått utomhus!


Tycker så mycket om detta zinkhuset och texten.. man kan vända bort texten resten av året ...

Idag har jag följt min pappa på vidare provtagning på "läkarstation" (läs vårdcentralen) Där fick jag mej då ett leende i väntrummet! helt plötsligt utbryter en farbror "viskandets" diskret till sin fru - Jär it heja en borti Öbergs pojika ? !!! (översatt från pitemål till svenska: är inte detta en av Öbergs pojkarna?) Frun nickade och log åt mej
Pojk och pojk.... Pappa är 78år....


Här hemma är det lite Julefrid...Vi skulle jobba denna vecka maken  och jag ....i veckan, men nu har vi gjort en rokad... och försöker pussla ihop så att vi kan vara lediga istället det behövs lixom just nu !!! känns det som...

Det är grått utomhus men vackert trots allt.... Jag ska övertala maken att tända en brasa på övervåningen det har vi inte gjort på många åååår. Vi hade planerat in pysselkväll här och rimstuga den 23 dec men det blev inte så kanske vi idag kan fixa till pysselhörnan och bara njuta framför brasan i kväll eller i morgon.... inga måsten vi tar bara dagarna som det kommer - det är väl det man ska göra när man är ledig!!!!!
Ledig Måndags kram

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Kram kram och åter kram...

~Ingrid

Unknown sa...

Ja,att vara ledig och att bara ta dagen som den kommer behöver vi alla ibland,så njut nu å bara ha det skönt..KRAM/Annelie