torsdag 16 december 2010

Magiskt utomhus ...

Vi rensar slänger målar och sorterar på vår övervåning mitt i Julförberedelserna och det ÄR så skönt för själen =) ATT få ta tag i och göra det man vill .... Min mammas glas skål med taggig kant har fått flytta en våning upp och i den bor idag en ljus slinga med stjärnor (finns på HP) jag tycker OM våra djupa fönster... inga fönsterbrädor utan bara att ställa ögongodiset direkt i fönstret!

Varje kväll när jag svänger upp mot vår gård hemma så tänker jag
- DET ÄR MAGISKT UTE -
Björkarna träden buskarna stenmuren är frostiga... vi har minimalt med snö för att vara vinter i Älvsbyn men nu kommer den - snön dalar och det är med liiiite blandade känslor... Maken har ett extra jobb denna vinter ... Snöskottningen i våra fastigheter... sååå trots att jag tycker att snön är vacker idag när den dalar så får jag en liten suck i hjärtat ... får vi inte se honom nu? de närmsta dagarna? när de lovat SNÖ!
Undrar hur våra syrener som redan är så tyngda av frost ska orka snön dessutom ... jag minns inte senast allt var så frostigt... den klär kvistarna runt om...  Idag hade jag planer på att besöka ett fördrag på folkhögskolan på lunchen, men nu blir det jobb i Luleå butiken på eftermiddagen och ikväll det blir bra det med!!!!

Sonen har beställt uppesitterkväll med HELA familjen så nu är det veckans mål att jobba undan så att vi KAN vara hemma och rimma den 23 dec DET VORE HÖG MYSFAKTOR PÅ DET!
Nu dax att lasta bilen och åka mot L U L E Å!

3 kommentarer:

sussi sa...

Ja vist är det mysigt ute Kram sussi.

Nanna sa...

Så underbart med uppesittar kväll! Det hade jag också velat ha!

Jag hoppas att det kommer massa massa mer snö även här nere i skåne. Och oj vad jag hoppas att tödagen på torsdagen inte kommer!!!

Unknown sa...

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw net als bij ons in Nederland. De witte wereld is prachtig! Ik wilde je ook even vertellen dat ik een blog heb geopend die je zal interesseren namelijk over de schilder Car Larsson. Kijk even op:
www.carllarssonlevenenwerken.blogspot.com
Fijn weekend en lieve groet, Marja