lördag 8 januari 2011

Oktober 2010

Dagens Andra blogginlägg handlar om Oktober !
Jag minns  3 minuter Mycket VÄL...
Vi hade inte hämtat in posten så jag gjorde det en lördags morgon
det var med SKRÄCK BLANDAD FÖRTJUSNING jag såg att nya numret av Lantliv låg i vår postlåda!!!
HJÄÄÄÄÄLP tidningen kom tidigare än planerat vår webshop var inte klar
men denna snygga annons fanns där!!!

Jag fick PANIK sedan tror jag att INGRID (bloggerskan på livet i byn) vår anställda för webbutiken jobbade nästan ihjäl sig !!!
Men vips hade hon (jag bidrog med det lilla jag hade bilder på) webbutiken klart och sedan uppdaterade vi för allt vad vi hann med resten av oktober TACK INGRID för din Fantastiska insats!!!!

Jag bar upp en dörr från källaren i butiken och fotade några bilder som vi skulle ha i några annonser i okt nov och dec i Lantliv + Drömhem och trädgård!

Ojojoj Vad det kom in mycket snyggt och massor med träskor vårt nya träskomärke gjorde entré..
det fotades och laddades upp på webbutiken....

Det fortsatte att anlända godingar och vi planerade inför Arcusmässan! som gick av stapeln första helgen i November!!! Julsakerna som kom skulle märkas och packas för arcusmässan!

Underbara Cath Kidston anlände ...vår första leverans, det var kul!!!
Vi tackade Nej till erbjudandet om att hyra lokal i Luleå för att öppna en butik till... men efter erbjudande om att få "prova på" lokalen i tre månader 7nov-7feb så grubblade vi en hel del där i slutet av oktober!!!

Oktober är alltid en intensiv månad- 2010 beslutade vi även att bygga om en av våra lägenheter i markplan till butik bygglov förhandlingar mm men det blev tillslut en blomster butik till i vår by!
Jag gillar mitt jobb och det att jag får arbeta med två olika typer  av branscher Fastigheterna:  att få förmela hyresgästernas boende och hem, jobba med uthyrningav lokaler / ombyggnadtioner planer för framtiden.... + inredningsbiten på Interiör & Design (Happy Home butiken färg tapeter golv) och mitt lilla skötebarn Handplockat (Inredning Design Vintage & konfektyr) Det gör att oktober är en Kul månad!!!

Hoppas ni alla har en Toppenlördag !!!!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hälsningar från Mallorca till världens bästa ANNA!!

Jo du, den dagen minns jag alltför väl. Satt i bilen på väg till bonden för att hämta hö. Har nog aldrig lassat hö så snabbt och sedan jobbade jag dag och natt :0)

~Ingrid