torsdag 6 januari 2011

Summerar 2010 Juli

Dagens Tredje inlägg! Juli 2010
 
Juli Jobbade vi men njöt av trädäcket på luncherna och det blev en hel del middagar utomhus Maken kockade i uteköket (som är 2011 STORA projekt Äntligen)
Jag bakade och lagade en hel del recept ur boken Sommar med Ernst! Vi byggde ett plank hos bästastevännerna och denna sommarska det byggas hos oss ;) längtar...

Den gamla häggen bildar ett tak över vårt trädäck och det betyder en hel del jobb: sopa löv kvistar skräp från trädet hela sommarperioden men det är det VÄRT det är mysigt med ett träd som tak och det skuggar skönt!!!

Trädäcket i all ära MEN vi hade Två stora händelser i Juli... Nova nedkom med 4 kattungar.. TVÅ FÄDER på samma kull .... den kärleken den kärleken... (Molly Charlie och Hugo har en grårandig pappa som friar här på vår gård ibland, kattungen Majken har en annan Pappa en stor svartbrun herre som även han brukade hälsa på, han finns visst inte längre nu!
 Julis andra stora händelse var att vi ÄNTLIGEN öppnade upp så att vi fick en utgång till baksidan av huset från vårt sovrum!!! Spännande nervöst och Underbart!
Älskar det! när jag vaknar på morgonen ser jag hela häggen och jag har än i dag INTE hängt upp GARDINER jag bara njuter av utsikten och LJUSET....
På butiken var det milda färger och jag älskar denna färgställningen !!!!
Turisterna och Norrmännen hittade vår butik och vi förstod inte riktigt vad som hänt men det var intesivt!
I övrigt under Juli så blev den en Weekend till huvudstaden med bil och vi hade en härlig helg
sedan fantiserade jag en hel del om ett växthus MAKEN MED!!! OCH det shoppades en HEL DEL PÅ RABALDER... ELLER HUR ANNELI!!!! Glömmer inte heller en otrolig kväll i Storforsen med Digilooo gänget och sonen blev intervjuad av Mojje och han deklarerade inför flera tusen i publiken att hans MAMMA pruttar en hel del =) sedan frågade Mojje om det var JAG som var mamman !!!! kääääärlek. 

Inga kommentarer: