måndag 7 mars 2011

Grönt är skönt!

Redan i fredags hann personalen packa upp några av de hjärtformade ungsfasta formarna i olika storlekar och färger från Bruka och igår eftermiddag när jag smet förbi handplockat trots feber så såg jag att flera färger var sålda så jag hoppas det finns fler att plocka fram redan idag!

här ser ni hjärt formarna /faten och alla tre storlekar... underbart att servera pasta eller sallad i - du slipper att allt smått i salladen hamnar i botten på skålen utan hela salladen och dess innehåll är lätt åtkomligt för alla !
Visst var det fint med stjärngräs i rosa i en korg under bordet ... gulligt helt enkelt tycker jag!

Idag bilder från fina Bruka både här på bloggen och butiksbloggen
Hoppas världens bästa personal hinner få in en hel del av denna leverans....
Jag törs inte och kan inte åka på jobbet alls idag ... det gör ont att andas och det rosslar och febras för fullt här hemma ... kanske dax att få prova på lunginflamation för första gången ?
har nästan lite panik när det gäller andningen ... har inte TID med detta SUCK.


I Danmark är Hyacinter en vårblomma det hade Bruka annammat i år...
 visst är porslinet FINT (och Prisvärt)

Bruka dukar alltid upp så fint och bjuder på gosaker när vi besöker deras showroom!


Den gröna färgen är verkligen något som triggar vår tentacklerna tycker jag...vi har gjort en hörna på Handplockat som verkligen är krispigt vårgrön

Ha en fin måndag jag blir lite stressad av att måsta vara hemma i dag men jag har inget val. Maken är kanske lite små nöjd - jag blir anfådd av att prata så han får njuta av en
"osurrig fru" när han kommer hem på lunchen!

SKÖT OM ER

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Hjärtformarna var ju bara helt underbara. Krya på dig ! Nilla

Myownhome sa...

Hjärtskålen från Bruka är så himla fin! Eller alla Brukas produkter är i och för sig väldigt fina.. :)

Ha det gott
/Johanna