måndag 4 april 2011

Norrlands GULD !!!

Månadag IGEN!
Det bästa med helgdagar tycker jag är att söndags frukost runt köksbordet!
lite speciellt hemma då sover vi olika länge men jag hinner få men en surr stund med alla eftersom jag är morognpiggast!

TÄNK att en QWINNA kan bli så lycklig över en ny VAXIS på köksbordet?

Vit med medelstora prickar köpte jag på Interiör & Design förra veckan och inför söndagsfrullan var det premiär dax! Sonen utbrast Direkt Men åååh vilken fin DUK vi har !
(han har väl för bra smak den där pojken! )
Hjortron (det blev ingen storskörd i höstas en halv liter....) i går partajades Norrlandsguldet upp till frukost i morgon filet! (Norlandsguld=Hjortron ingen ölsort som TV reklamen vill påvisa!)

En annan tanke - tänk att våra djuptallrikar Swedish Grace designades i början på 1900-talet och säljs fortfarande inte illa!!! Det är design som håller ... imponerande
Nu har vi inget norrlandsguld kvar i frysen men prickig vaxduk och prickiga fräkniga näsor efter gårdagens solstund utomhus! Snart dax att väcka resten av familjen och starta denna arbetsvecka
MORRN MORRN

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Mmmmm...hjortron I LAJK!! Deras youhurt med hjortron och äpple är god den åt jag i helgen.

Är hemma och tycker synd om mig själv, ryggen vill inte vara med. Suck...slösurfar och gör sådant jag aldrig gjort på länge VILAR!!

~Ingrid

Butiken Handplockat sa...

Bra ingrid att du TAR DET LUNGT!!!
ser nu att hjortronen i dotras filtallrik bildar ett hjärta ... helt osylat =) men lyckat =)

Viveka i Bläckhornet sa...

Javisst är hjortron vårt norrländska guld! Så otroligt gott!
Jag fick inte tag på några bär alls så jag siktar på årets sköd :)

Superfin duk!

Kram Viveka