tisdag 26 april 2011

Över rumplad och mycket GLAD

Vilken Helg idag sitter jag med träningsvärk men det är ju bara skönt när man verkligen HAR fått något uträttat - intensiv påskhelg med Polisbesök på Påskafton! Mer om detta i morgon...

Igår ekade det ett glädjetjut mellan bergen här i byn, våra dotter skrek till så min första tanke var att hon blivit ormbiten! Andra alternativet var, att hon tänkte galenvråååla för att islossningen på Piteälven skulle få sig en ordentlig fart.. men det var inte det heller!!!!

Dotra satt i lugn och ro och bättrade på fräknarna på överläppen när hon gall skrek till...
Hon hade köpt nya tidningen SOLO MODE vars första nummer ligger ute i butikerna just nu...

Där fanns en reportage om SVERIGES BÄSTA SHOPPING !

De stora städerna var förstås med men sedan ... en ruta som gav upphov till glädjetjutet!

Tre extra guldkorn på butiker i SVERIGE !!!
där fanns Handplockat MED !!!

Jag blev verkligen HELGLAD!
Jag harvar på - jobbar helger kvällar och många timmar extra som det krävs när man är egen och det blir en livsstil. Hinner inte med umgänget .. inte hälsa på svärmor och svärfar trots att de ställer upp på oss i tid och otid, barnen får ofta "stå tillbaka" städningen hemma kommer i andra hand.. ja listan kan göras mycket lång men jag trivs och tackvare att jag stenhårt prioriterar tre veckor med familjen en gång per vår, så har vi ett liv som fungerar. Det är inte frågan om att ha samma trygghet som en anställd eller att vara ledig och självklart få semester...

Men en sådan här liten bekräftelse är verkligen värmande !
Att en knubbig två barnsmamma i Norrlands inland kan göra inköp och låta livstilsbutiken förmedla en känsla så det uppmärksammans i en NY modetidning
K U L I T
Sedan steg jag kanske några grader i dotras ögon 
 (den mossiga mammans butik omnämns i en MODE TIDNING = OAOWWW)

Jag blev bara så GLAD att jag tänkte att ni skulle får veta det !

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Helt underbart!!! Jag har skrivit ut bilden och har satt upp den på mitt kontor på kommunen. Stort grattis till dig som jobbar så mycket och så engagerat!

~Ingrid

Ingrid sa...

Lånar bilderna till min blogg för jag vill också berätta :0)

~Ingrid

Anette sa...

Wow så roligt!! Och grattis för du har helt klart en av de mysigaste butikerna i Sverige=D
Kram från Anette

Ingrid sa...

Jag måste nog kolla lagersaldot, kan det vara så att vi har ett kvar av varje? Detta armband tror jag säljer som smör i solen...

~Ingrid

LantlivsAnette sa...

GRATTIS GRATTIS !!! Himmel så kul..jag vet ju vilket slit det är att vara egen, och att då bli omnämnd så där..Jiippiiee så glad jag blir för din skull vännen !!
Kraaam Anette

vitstil sa...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUL, men det är den absolut bästa affär ,med bästa innehållet =)duktiga du =)