måndag 25 april 2011

Röjningen fortsätter !

Det är när jag ser sådana här ljusa luftiga bilder jag blir så inspirerad och det har i sin tur genererat att denna påsk har det rensats röjts och kastats! här hemma på Västanäs ! 
BÄSTA SVÄRMOR  & SVÄRFAR har hjälpt till i dagarna TRE !!!
Och vänner har turats om att bjuda oss på MAT!
Vi har ett underbart umgänge ni är BÄSTIGAST allihopa!
T A C K!
Drömmarna om kallvindan går i sär lite...  Några vill ha ett rum för ett BADKAR !
Vår dotter vill ha kallvindan som sitt rum ljust och vitt och med walking in closet vägg mot sned taket..
-Mamma du får bestämma allt golv väggar tak ( hon är inte dum den där sockerpumlan! )
-Pappa om jag tömmer och kastar kollar du då hur många kvadrat golv vi behöver
( fifilurig femtonårning) 
Vår son har inget rum han har en klädkammare där hans säng och min gamla skolbänk rymms! och en hel del lego ska väl i ärlighetens namn tilläggas !!!
SKULLE - jag säger OM ! nu eventuellt vi skulle skrapa i hop slantar till en inredning av kallvindan så vore det ju en lösning gällande sonens rum " han får ta mitt "gamla"
(dottern ser redan nu sitt nuvarande rum som just det "sitt gamla" rum! )

Denna ljuvliga Påskhelg har vi i alla fall startat med det NÖDVÄNDIGASTE börjat kasta och tömma kallvindan (ca en tredjedel av husets övervåning) MYCKET skönt och vi kommer att få hålla på länge inatt!
Vännerna servar oss med lunch så det behöver vi inte tänkta på ! GULD !
MINNEN hujeeedamej vilka minnen.... Jag kastar bränner och MINNS !!! man fastnar i gamla foton... kolla va smaaaaaal jag var ...kläder, tidningsurklipp, leksaker -Vem farao sparar på Gratulationskorten från studenten - jag tydligen... Gamla kärlekar!!!, Brev och massa bråte, sparas slängs och väcker gamla minnen !!!
Summa summarum denna påsken har verkligen varit en notalgitripp och en Toppen helg !

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så skönt att röja..Å jag tycker att din dotter är väldigt smart..:)) Förstår mycke väl att hon vill ha ett rum där..Kram vännen och ha en fortsatt härlig dag!!

Ingrid sa...

Himmel och pankaka så kul med utmärkelsen i SOLO Mode, grattis ANNA!!

~Ingrid