söndag 10 april 2011

Vit färg + textil = Käääärlek

Söndag morgon Jobbade igår eftermiddag efter butiks stängningen på Handplockat
Vi (två kompisar och jag) Färg koordinerade bland plaggen i butiken & packade upp några godingar !!!
jag trillade dit på några ...

Min Handplockade Leverantör från Danmark hade levererat och jag inte bara snubblade jag kabam ramlade & föll för det nya doftljuset CANDY CANE  ... denna morgon lyser det här hemma på vardagsrumsbordet... YUMMY!

Sedan fick blocket fynd ny skrud ... i höstas köpte jag två karmstolar och till hörande bord för 450:-
i ek hela gruppen..jag tyckte att denna gruppen skulle vara så fin hos min pappa (i mitt Gamla rum) Meeeen
det tyckte inte pappa alls !!! så nu är den målad vit... Bordet huserar på övervåningen som soffbord i det som ska blii barnens ungdoms cribb... det blev helfint vitmålat och nu jagar vi bara på blocket efter en Ektorps hörnsoffa (IKEA) någon som vet av en till salu... så cribbet blir klart!

Igår när jag jobbade kom jag på att jag kunde prova om GreenGates kökshandukar måttmässigt täckte stolsdynorna i karmstolarna och YES - det gjorde de.... Vi har qwiltfiltar i sofforna så det knöt ihop det hela när stolsdynorna fick textil i samma stilmönster och färg combo !!!
Tänk Vit färg (denna gång lackfärg) och en kökshanduk...
 = Ny Karmstol Toppen billigt och personligt hemtrevligt
Här syns det att jag inte använt strykjärnet på köks handuken innan jag testade om det fungerade...
Under stolen står världens bästa vitfärg Beckers Snickerislip.. proffsmålarnas "grundfärg" som jag använder till allt och i min värld är det ingen Grund färg den är allt i ett ;) Vit täckande och ger en kanonfin yta, skåpet bakom kramstolen ska få en smekning med penseln i veckan om jag hinner....
Sedan fick vi in de FINA panå tavlorna på butiken i fredags - jag unnade mej en sådan med ;)

Mari Fredrikssons fina sång på panåtavla 129:- på Handplockat så klart... den ska få flytta in i vårt sovrum!
Jag tycker den passar bra där- Det är ju där vi ser solen Stiga och där vi är när natten blir till dag !!!
Så gick det alltså när jag jobbade en lördags eftermiddag efter stängning Två köks handukar som blev stolsöverdrag ett doftljus och en tavla + en ljus turkos sommar skjorta såååå klart.. när vi färg koordinerade plagg på butiken dåååå blev det en hel del "prova godingar" åxå ... Vännerna åkte hem med plagg och skor som de trillade dit på och jag fick massor gjort på jobbet och hemma!
= Braig lördag

Idag ska jag kliva in i garderoben ... maken rensade sina i går och idag är det min tur
BEFRIANDE och Nödvändigt !!!
Vad gör du denna söndag?

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fint som fick följa med dej hem.Gillade ljuset .Vad har du för dofter på dom som du kan rekommendera?Handuken var ju jättesöt.Tavlan var ju bara så fin,med underbara ord.Önskar dej en skön söndag.Kram Rita ♥

Handplockat sa...

Tack RITA "Back at you" mina favvo av dessa ljus är nua Candy Cane och Appelblomst =) och vanilj

ha en finfin söndag =)

Ingrid sa...

Åh vi har målat med samma färg som dig ;0) Karmar och lister samt lite annat smått och gott.

Sedan har jag fotat ALLT från Ewa i Walla och från NTS. Ska se om jag orkar redigera i dag annars blir det i morgon. Mycket fint!!!

~Ingrid

Änglaskåp sa...

Hejsan....jag är rätt ny här i blogg-världen och håller på att kikar runt lite....jättefin blogg....kommer att kika in här titt som tätt nu :) Jag har en liten tävling inne hos mig...varmt välkommen å kika in och var gärna med och tävla...Ha en fortsatt fin söndag Kicki

Unknown sa...

Men ååå va fina stolarna blev..:)) Jag ska oxå måla stolar nåndag i grått,tror jag..Önskar dig en skön kväll...KRAAAM!!!

Lisa.L sa...

smart ide med handduken :D blir ju kanon fint ! kram