tisdag 31 maj 2011

skönt när det känns ...

En läges rapport
Vi har runt 28 på kvällarna och lite till på dagarna =)
Men monsunvindarna svalkar skönt !!
Jag är ingen pool människa utan får jag välja blir det stranden!!!
vindarna svalkar och vågornas brus är så ro givande!

Igår startade dagen med ett Yoga pass
Hotellet har vissa träningsformer och Yoga var det första vi provade!

Det var fint väder så vår blonda karamell fina svenska ärtiga instruktör tyckte vi skulle köra ute
så det blev yoga mattor på gräsmattan bredvid en av polerna
Vi hade pratat innan om att det blir ju skönt i studion med luftkonditionering =)
kl 8 hade vi +30 grader och jag tog otänkt en plats i solen....

 Jag bjöd garanterat på morgon underhållning  för dem som hade utsikt över yoga gräsmattan!!!
DET BLEV VARMT !!! och halt på min yoga matta =D

Men idag känns det och DET gillar jag, det är skönt med träningsvärk!!!
(ja ja Anna om det nu är så sköööönt med träningsvärk varför bjuder du dej själv på det LITE OFTARE DÅ!!! -jaaa jooo hmmm jag tror att den där latmasken charmar mej så ofta, att jag nästan "glömt" hur skönt det är med tränings värk.. men kanske denna semester blir kick off för nya känslor)
Inatt har det åskat och monsunregnet har ÖST ned och det regnar fortfarande!!! få se om det klarnar upp! eller om det blir en tur till "stan" det bästa med en stadstripp är efter allt strosande så avslutar vi traditions enligt en stadstur med att alla (vi är 12st i hela gänget) radar upp oss i fåtöljer på SIAM och får fotmassage
det är en syn för gudarna... 12 snyggingar på rad i olika storlekar som sitter med dimmig blick och njuter av en timmes fot massage för ca 50kr!
 Dialogen brukar flyta norrländskt fåordigt...
- visst är det skööönt!!!
-mmmm
HA nu en bra dag !!! och ska ni utföra Yoga idag gör det inte i SOLEN om temperaturen är över 30grader ... det blir som lite
slippery and wet ;)

Inga kommentarer: