lördag 9 juli 2011

Husen får flytta ut..


Lördag himla härligt... denna dagen är ett oskrivet blad DET känns lyxigt
 Jag har sedan tidigt varit ned på kontoret och jobbat lite
men ska strax åka hem och just detta med att INTE bokat något en hel dag känns *suck* hel LYXIGT

Några av mina zinkhus har fått flytta ut de är så fina tänk vad man kan tycka om vissa SAKER! Här står ett bakom en kruka med kryddor.. jag gillar att köpa vanliga kryddplantor på Ica (eller Konsum) och sedan plantera om dem i en större kruka och sedan expoderar grönskan och det är fina och goda att ha i uteköket (läs - just nu överallt runt hela gården)

Vi har fått in FINA härliga skålar på Handplockat!!! den ena fick vatten och tinimini flytväxter
 (åxå från HP i sig Jag skulle fota till butiken och visa våra olika flytväxter )
Smultron på båge har jag fyndat på Butiken Blommor & Ting
alla goda ting är tre så jag köpte tre smultronbågar =)
denna står på vårt planteringsbord vi planket.

Ovanför zinkbordet  (hur Praktiskt som helst med zink -BARA ATT SPOLA AV med slangen!!!
nåja ovanför planteringsbordet har jag hängt en förvarings stång (finns på HP) på denna
hängde jag IGÅR de fina korgarna som ÄNTLIGEN är åter i lager Ord 119:- kampanj denna sändning 99:-
Dessa korgar är fiffiga till ALLT ! Inom och utomhus!
Perfekt om du vill ha kruka i den och när du vattnar blir du av med överloppsvattnet!

Vi har så många fina korgar... denna vill jag klä med mossa och plantera i...
eller så blir det att fylla dem ,med fler olika mindre krukor med grönt i ;)
ovanför ser ni 99:- kronors korgen med en kruka och blomma i !
vad heter den ? den blir som en skir grön kudde full med rosa små blommor på...


På kroklisten har jag hängt S-krokar i zink (tjatigt men finns på HP som allt annat i detta inlägg ;) )
Nya fina sprayflaskan (skir stråle... en kund köpte den i vecka och skulle ha den till olivoljan !!! ) Jag har hela tiden tänkt mej den som blomvatten flaska
 (min mamma hade minst 5 olika sådana i porslin och glas mässing mm)

Bredvid sprayflaskan hänger en flug /getingfångare i glas...

Som sagt Allt på bilden finns på Handplockat det gröna har jag shoppat hos Byggdens fina blomster butiker
Floristen & Blommor & Ting!
Bara DE två butikerna gör ett Älvsby besök värt besväret, en lantlig blomsterhandel och en med Trend!
Sedan har vi en hel del trägårds relaterat på Handplockat med =D

Önskar er en fin lördag och att er lördag åxå får vara ett oskrivet blad!

3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Korgarna och zinkhusen är superfina! verkligen perfekt att bara kunna spola av. Kram Johanna

Butiken Handplockat sa...

=)ja jag är ju VERKLIGEN Zink biten =)

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina saker .Korgarna och zinkhusen är bara så fina.Ha nu en skön lördag.Kraaam Rita ♥