tisdag 12 juli 2011

Som en SVAMP...

Just nu suger jag upp inspirations som en SVAMP... jag laddar inför augustis inköpsmässor Ojojoj vad jag njuter trots att jag jobbar hela sommaren nu så har jag LEDIGHETEN i ryggen och på kvällarna och helgerna hinner man ju en hel del samma gäller det Lunch rasten!!!! sedan fortsätter jag drömma om ett växt hus...

Jag får nog kalla mej ny förälskad trädgårdstant... Kan inte vad växterna heter ... hinner inte med ogräset ...vattnar för glatta livet denna härliga sommar som vi har... planerar flytt av buskar och perenner...
och NJUTER trots att mina naglar Aldrig varit så BEDRÖVLIGA ... trots handskar så blir det en hel del jord och vatten...
 
alla bilder idag hittade jag hos Foto: Nina Broberg, IKEA Livet Hemma

Sedan är det ju för himla kul att ge bort en kruka då och då med egenodlat...

Just nu fördelar jag krukor med ruccolan som börjat kika upp bland nära och kära ...

 och ska stax så en omgång till!!!
ETT HETT TIPS... kolla med din lokala plåtslagare... det är BRA PRISER i alla fall på denna by! om man vill ha en bordsskiva klädd i tålig yta ;) som tål att stå ute... jag ska ordna mej ett skiva till vid planteringsplanket  och sedan när vårt nya ute kök är klart så blir det MERA av den varan!
Har en kompis som sparar frön år från årets blommor där är jag inte än men jag njuter av hennes fina växthus och hennes odlarfingrar hon är en underbar inspiratör
TACK Vännen !
Sedan dagens andra tips... låt dina plättar i luften eller anda gröna växter få sommarlov!!! de växer och frodas utomhus sedan flytter en betydligt större goding in till hösten =)
Kramelikramen

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilket underbart inlägg, sprängdfyllt av tips och ideer skratt och vackra bilder!!!! Jag drömmer oxå om ett växthus....Härligt att du njuter, trots skit under naglarna;) Kram Johanna

Handplockat sa...

Tack snälla fina trogna du som tar dej tid att skriva hos mej varje dag =)