måndag 25 juli 2011

Tänt ljus och funderat

Alla är berörda av det som hänt i Norge och hemma har vi pratat läst och lyssnat på nyheterna..
Vi har tänt ljust och försökt förstå!
Lördagens heldag i Storforsen var underbar Diggiloframträdandet startades med en tyst minut och vi stod alla upp till tonerna av Norges nationalsång ... det var FINT!
Vi satt tillsammans med många vänner på våra filtar och hade första parkett... Dottern och vännerna har toppenbilder i sina kameror! Tack alla för en fin Lördag!
 
Jag köpte mej nya Converse på semestern ljusblå med prickar på.. sedan har jag någon form av "Revival" när det gäller den rosa kulören !?! vad i fridens är det som händer ??? ... jag sneglar på ALLT rosa
Hallå det har jag inte gjort sedan jag gick i åk 6... Det blev ett par satin bellerina i just den kullören på ICA MAXI ????

Jag verkligen myser av våra tre par dörrar på rad
 Entré dörren - sovrumsdörren som här står på vid gavel och sedan dubbeldörren ut på trädäcket...
Öppnar man alla så blir det en E4:a genom huset och man får kontakt med baksidan när man kliver in genom dörren....

Åt andra hållet blir det detta man ser från hallen och ut genom entré dörren
vi har en SMAL kort hall  och tittar man ut genom dörren har vi en stentrapp upp på innergården som är högre än gårdsplanen! en brokig stenmur skiljer gruset och den högre innergården...

Jag funderar! Maken måste lämna tillbaka sin älskarinna (läs minigrävskopan)
så nu måste jag bestämma mej var jag ska ha flaggstången som legat och mognat på vår gård i F Y R A år..

Ska jag ha den på inner gården högt centrerad bland byggnaderna (men då blir det mest vi som ser den !)
eller ska vi sätta den på baksidan (kanske det mest naturliga) det som inte talar för det är att jag hoppas på ett växthus nån gång i framtiden och jag vill inte att det ska bli för "plottrigt"

Det är dagens huvudbry och idag måste jag bara slå till med beslutet...
Ha en fin Måndag!

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Här har det oxå tänts ljus, mycket tankar funderingar och tårar! Hur kan någon begå ett så vidrigt brott??? Supersöta skor du köpt dig! Svårt beslut var stången ska stå? Hmm skriv en lista med för och nackdelar.... Kram J

Katarina sa...

Hej ! Hoppas att ni har en fin sommar ! Det som hänt i Norge är verkligen ofattbart... ´
Nu är jag igång igen ( förhoppningsvis ) med bloggeriet igen ;) Tusen tack för att du hade lämnat en hälsning förut :) Kram Katarina i Stationshuset