fredag 6 januari 2012

Råvinden

Detaljer...
När jag ser denna bilden så vill jag bara hoppa i bilen och åka till
Gysinge eller NACKA byggnadsvård
FINA Dörrhandtag eller hur  ;)

Nu går tankarna på högvarv... Vi planerar
funderar ang vår "kallvinda" rummet ovanför vårt kök som är helt oinredd inte har isolering
utan är en råvind 
Där vill vår förstfödda husera ;) numera!
Där är snedtak som på hela övervåningen och det kan vara knivigt att inreda möblera och planera. 
Detta huset har som alla gamla hus få MYCKET få Garderober....
och med just en snart 16 årig sockerpumla finns det en hel del förvarings förhoppningar
(läs walk in closet)
för (mor och ) DOTTER.

Just nu har vi en liten "låda" utbyggd (det var så när vi köpte huset) in på kallvindan från allrummet
den lådan är en minitoalett. (läs in vänd sätt dig)
Inget fönster på lilltoan och jag tycker inte det behövs heller  (ut genom ytterväggen)
Men igår sa maken att man KAN inte flytta alla rör och lilltoans placering så jag gjorde en rokad i "mina tankegångar"

Vi har en murstock att ta hänsyn till åxå men den är ojämn och vitmålad ungefär dom denna fast vitmålad och den ska få vara synlig.
Jag gillar idén med fönster (och tanken på ljusinsläpp) i en vanlig "innervägg"
Denna har jag bloggat förut men detta är ju ett toppen exempel på snygg lösning
 på fönster på innervägg. 

Under trettondags middagen igår så idiotförklarade mina vänner och maken mej när jag förklarade att jag ville ha fönster på en inner vägg...
bara för att jag vill ha fönster in till nya TOAN.....

Alla bilder idag från Stadshem... toppensätt att söka inrednings inspiration på att besöka olika mäklares hemsidor!!!

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag ville ha glasvägg in till toan och blev också idiotförklarad. Kanske du och jag ska inreda hus ihop ha-ha!!

Just nu längtar jag bara att vardagsrumstapeterna ska komma. Ibland far mina tankar i väg men detta tror jag kan bli snyggt.

~Ingrid

Handplockat sa...

jaaa det du =)
jag tror åxå att ditt vardagsrum blir KANONERS =)

Hoppas du med är LEDIG IDAG

suck

Idag blri det inte många knop kan jag lova bara planer
inte mycket gjort
TROTS att vi tänkt det
men NEJ idag blir det en latis dag idag och planerings dag.

Ingrid sa...

Hann du se att jag mailat dig med att Lexington rear nu.

~Ingrid

Handplockat sa...

WHAT nej oj gul kollar bums

Handplockat sa...

WHAT nej oj gul kollar bums

jendah sa...

Gör som din idé säger dig att göra, mer ljusinsläpp : ) Ha en bra kväll

Krusidull sa...

Vackra bilder, skönt när man kan planera o fiffilura på hur man ska ha det.

Mvh
Krusidullan