lördag 4 februari 2012

Typiskt! tänkte jag denna morgon!

Helooo sweeties
"Ett recept är inte bara ett recept
utan även en liten berättelse om det man just ska laga"

Anette Rosvall och Emma Hamberg

Författaren och illustratören Emma Hamberg och formgivaren och pedagogen Anette Rosvall är grannar, och tillsammans har de gett ut en rad böcker tillsammans.

...

Denna morgon vaknade med en "prinsessan på ärten" känsla

Not a good one
min första tanke vad ligger jag på? nej jag låg inte på något förstod jag utan att röra en fena
jaha detta blir en dag med eller på gränsen!
(till ryggskott)
då var klockan strax efter fem
nu har halva dagen gått och jag vankar som en anka!
(klädd en hel del i går men satt i kalla bilar flera gånger)
Ryggen och Astman är de två viktigaste anledningar varför jag går på kur nu!


Fniss Typiskt MEJ när jag går på kur är att jag sneglar på recept böcker
Oooo atsuba jag äääär en självplågareee
Jag tycker så mycket om
Emma Hamberg och Anette Rosvalls böcker
jag har alla tre, köpte boken Fredagsmys på Handplockat i veckan
det var den sista men ska beställa fler ;)
Nu har jag bläddrat i Fredagsmys boken denna förmiddag och skrattat
(trots att man blir sugen på det ena och det andra)
Jag försöker komma underfund med varför jag bara hoppar över måltider äter fel och stressar i mej
så jag tror jag ska försöka mej på ett nytt recept i veckan av dessa "BRUDAR"
nu ska jag fortsätta bläddra i The ultimate köksallemnacka HUSMORSSORNA
här ser ni ett upplägg
klicka på bilden så blir den mera lättläst!
jag tror jag kommer att få mej några goa garv i denna om en stund när jag ligger raklång på golvet.
Sedan har vi boken Kärleksmums
Den ska jag INTE läsa än jag har bara "kurat 11 dagar ännu"
 så jag tror att det finns risk för dit trillning om jag bläddrar i denna nuuuuu.
Denna är Slutsåld på handplockat men kommer in snart igen köpte om den på mässan!
Jag vill åxå impa sönder alla jag bjuder ;)

Den nyaste är Fredagsmys oj vad jag blev på bra humör
trots att jag inte äter MAT nu utan soppor och kur och TROTS att jag har fasligt ont i ryggen
Boken har flera olika kapitel recept för en eller en familj eller ett partaj!!!
Sugen solo, fredags mys för en! eller Vuxenmys (mjukporr kapitel ?!?) Fullt ÖS med polarna,
eller Grillmys, Barnfredagsmys, TVmys

Just nu jobbar dessa produktiva girls med en ny bok

Din matkasse
jag tror att den blir lika läsvärd och omtyckt här hemma!

Här har ni deras BLOGG och deras recept finns även på Recept.nu

som brudarna säger
Slutet GOTT allting GOTT

1 kommentar:

kardemumma sa...

kolla in mitt recept i ditt förra inlägg! Kom ihåg att sätta dig på golvet sätt det ana benet över det andra med böjt knä och då känner du hur det drar i rumpmuskeln (det gör ont jag vet men ack så nyttigt) Gör denna övning varje morgon och kväll och jag lovar att ditt början till ryggskott kommer att gå över. Jag gör så varje gång jag känner av det! Och du,hjärtat, komihåg att boka massage 1 gång/månad. Because you are worth it!! Kramelikram