onsdag 11 april 2012

Dag med förväntan!

 Onsdag och INTE vilken onsdag som helst!
Denna dagen har min MAKE väntat på
 (jag MED men av en ANNAN ANLEDNING)

Igår lät min pappa och min man som två ivriga småpojkar den ena hårt nära 80år och den andra fyller 43.
Idag får vi finfrämmande på kontoret kl 11 maken och jag (pappa är i fjällen och får inte vara med)
så det är väl bara att hålla tummarna och att mötet går som de hoppas!

Nästa vårvinter kanske jag kan glänta på vår växthus dörr... bild från Greenhouse!

Jag har åxå längtat efter denna dagen!
men det beror MEST på att när kl11 mötet är klart ska vi hoppa i bilen och styra den söderut
vi ska på minisemester maken och jag
vi ska gå på MÄSSA
kanske stannar vi till på Gysinge byggvård på vägen ner

Det känns brutal lyxigt att få ha två semesterdagar med sin man och sedan ha BIL så att vi kan åka till de där smutlronställena när man vill....


ladda batterierna och hitta INSPIRATION.....
målet med vår weekend resa är att besöka

Vi har inga gröna fingrar men maken har gått Grans naturbruks skola
jag har två magra rabatter som inte är pedantdkötta
men ett stort men
JAG RENSAR verkligen huvudet när jag får greja i jorden... när man ligger där med världsdelen i luften(somliga kallar den för bakdel) och bara får slita ogräs och skita ner sig!
DET är avslappande! men jag hinner inte allt jag vill men det ger frid då jag får påta!

Alla bilder idag från GreenHouse växthus...

Just nu fantiserar maken och jag om vårt blivande växthus... vi köpte gamla fönster på blocket i höstas så det blir vad det blir, men det blir vårt ialla fall! Bara kärlen går ur maken.. ;)

Förresten så blir det VÅRINSPIRATION ONSDAGEN den 25 april för hela slanten
spara den kvällen och strax kan ni anmäla er på detta event!

vill ni se ett fint egensnickrat växthus kolla in inspiratören
VITSTIL hon är så driftig - du inspirerar vännen!

Det brukar alltid dyka upp något så vi får ändra våra planer men jag hoppas verkligen vi sitter i bilen strax för att styra den 100mil söder ut mot huvudstaden!

3 kommentarer:

vitstil sa...

Tack för det =)ÅÅÅ så kul att få inspireras på mässa !!

Anonym sa...

Såg ett zink sideboard i din blogg. Måste få veta vart e de köpt butik? Pris?

Butiken Handplockat sa...

hej hopp vi har det på butiken =)
ring 0929-10025

kram Anna