söndag 31 mars 2013

Norges vackraste hem i Bolig Pluss

Söndag här uppe i Älvsbyn har påskvädret varit magiskt
så jag hoppas på fräkniga jobbarkompisar på tisdag då det har fått vara lediga :)

Idag har jag jobbat och i morgon blir det samma sak
Just nu väntar jag på att maken ska komma hem undertiden tänkte jag att jag kunde dela med mej av 
Norges vackraste hem enligt Bolig Pluss och jag håller med MASSOR MED FINT och hemtrevligt!
Enkel grafitgråsvart hylla, och en gammalburk blir den finaste ytterkruka åt olivträdet :)
Hyllan ser laserad ut tycker jag :)

Timmer väggen naken och synlig ;)

Lagamat delen av köket enkelt visst ser det ut som en betongvägg bakom spisen .. och visst är spisen den stora från IKEA eller ser jag fel?

Sitta och äta här finns det gott om plats....

Under köksfönstret fin mix allmoge och industri look.

Ett kök är verkligen hemmets HJÄRTA!

Inga gardiner ljuset flödar ... 
( skönt att det inte bara är jag som kan vara utan gadiner... vi har inga i sovrummet! AJ LOVE IT 
att vakna och se häggen utanför oavsett årstid)

Suck... fint korgförvaring och ja ALLT.

Enkelt snyggt badrum :) i naturfärgskalan bara fräscht inte trist!

Kontorshörna .... texten skriven med TEJP... vi har massor med roliga decortejp på Handplockat!
SUCK... jag bara MÅSTE köpa en sådan slinga på Granit ( orginalet ) eller på Lagerhouse... när vi ska ned till Stockholm om två veckor ( SEMESTERHELG med maken bla Nordiska trädgårdar)
DEN ÄR JU SÅ RÅ SNYGG denna ljusslinga... jag har vara inte vetat var jag ska ha den ... men bara såhär på råtimmervägg är den skitsnygg :) Eller huuuur!

Ett av barnrummen... cool säng :)
och fint med tallrikshylla till barnböckerna :) 
LOVE IT ... budskapet och enkelheten bara utan krav skrivet direkt på väggen
FINT tycker jag :)


(Garanterar att detta tidigare var målat vitt ;) )
 Svartmålat skåp.... Har du provat måla med Lady lackfärg...
GAAAH underbar! 

Utomhus FIIINT eller hur
vill du kika mera på huset gör du det HÄR
jag kan ju inte visa ALLA bilderna... så besök sidan du med där finns mera inspiration :)

Ingen bil på gården jag får nog vänta en stund till :)
fortsatt Glad Påsk på ER

3 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Det där var verkligen ett fint hem med bra blandning av stilar utan att varken bli för mkt industri eller puttinutt! Helt enkelt en perfekt salig blandning som också gjorde hemmet otroligt hemtrevligt och personligt! Tack för att du delade med dig, nu ska jag klicka mig vidare på länken och kika mer på huset :)

Ha det gott!!

Handplockat sa...

ja PRECIS SÅ Kände jag
HELT rätt beskrivet :)

KRAMEN
Anna

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där Älsbyn!
Härliga morgonbilder att titta på. Håller verkligen med, fanns många fina tips även till mig!
Carin