torsdag 20 juni 2013

Igår firade vi och ikväll blir det nog att baka punchtårta

Under äppelträdet Hemma på Gammelvägen gifte vi oss en vanlig vardag... då hade vi varit förlovade på dagen i 10 år...
så igår firade vi 5 år som gifta och 15 år sedan vi förlovade oss.. tiden går fort när man har roligt!

Tager du denna....


Vi hade familjerna närvarande och några vänner visste... 
det var liiiite hemligt :)
eftersom vi sedan bjöd på bröllopspartaj två veckor senare
Jag ville gifta mej hemma hos pappa under äppelträdet i all enkelhet


Uffes syster och min svägerska ( Vår dotter Maja är så lik henne på många sätt)
och Anton barnens kusin :)

Antons systrar sjöng och bruden grät :)


Titta så små "våra" barn var 
Maja och Hampus våra troll och Jonathan och Emma bästa vännernas barn som räknas till familjen så de är våra med ;) på denna bild ser man vad 5 år går fort :)
Tur att jag har er ALLA FYRA
Vårt monogram till vigseln och bröllopsfesten för vännerna på Selholmen
Vilket minne underbart att få två tillfällen att FIRA

KÄÄÄÄÄÄRLEK

Jag har tidigare jobbat på Resebyrå i massor med år där fick jag av en av mina jobbarkompisar ett recept och tidigare gjorde jag den ALLTID då vi firade någon men nu är det nog något år sedan .... kanske man skulle göra den i kväll efter allt skurande och fejjande :) tänk i morogn är det midsommar afton IGEN
LOVE IT

Hittade receptet på en annan blogg nrä jag googlade för att dela med mej av det 
hoppas du provar ...



Punschtårta

2 ägg
2 dl socker
1½ dl mjölk
1½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
2 msk kakao

Lag:
100 g smör
1 dl kokt kaffe
4 msk florsocker
2 tsk vaniljsocker

Garnering:
3 dl vispgrädde
2 punschflaskor (godis)
hyvlad mörk choklad
Jag brukar klippa ned dessa i grädden :)

Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt mjölken. Blanda de torra ingredienserna och sikta ner de. Vänd ihop allt till en slät smet. Smörj och bröa en form med löstagbar botten. Gärna mindre ca 24 cm i dm. Häll över smeten i formen och grädda i 175 grader, 35-40 min. Den ska kännas klar. Lossa kanten och för över kakan på ett fat. Stick försiktigt lite med en gaffel i kakan. Koka ihop lagen och skeda den över den varma kakan. Täck med plastfolie och låt den kallna helt. Vispa grädden. Töm ut punschen i grädden, hacka chokladen och blanda ner. Bre grädden över tårtan och hyvla över mörk choklad.

Låt den nu stå minst en dag. Garneringen kan ev göras samma dag den ska serveras, men blir ännu saftigare om grädden också är på dagen innan.


Nu Jobb och sedan ett fasligt massa städande 
LOVE YOU

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen GRATTIS !!!! Såå härligt..vilket fint Bröllop, under äppelträdet hos pappa..ohhh..
Och du, den tårtan ska jag banne mig baka..älskar ju sött..
Ha en fin dag bästa du
Kraaam Anette

Ingrid sa...

Grattis och trevlig midsommarafton på er! Tiden går så himla fort och själv blir man bara yngre ;0)

~Ingrid