söndag 15 september 2013

När löven faller...

God morgon Söndag
ett mål denna söndag... att få ned lite ny luft i lungorna...
jag är vråltrött på alla plan så ny luft behöver jag nog verkligen!


När löven faller så får jag och säkert inte bara jag.. en sådan lust att boa in mej... vill pyssla 
hemma tända ljus och förnya mej lite.
klicka på bilderna så ser ni dem i större format.
Jag älskar Brukas enkla linjer och crispiga design....


När vi besöker showroomet i frihamnen så får vi alltid god lunch och ... efterrätt... i miniformat
det är ju ljuvligt med SMÅ bitar ... man smakar ju GÄRNA flera sorter...


En av höstens nyheter liten brevlåda för kvitton... kommer till butikerna så snart de får hem dem.

Efter lördagsjobbet i går kom maken hem full i FEBER... när han ringde hem så funderade jag först om han var onykter men så skrattade vi båda.... han sa nej jag har nog fått feber... så det blev resorb alvedon och massor m vatten och strax efter två inatt somnade han, jag hoppa VERKLIGEN inget väcker honom nu utan att han får sova ut, jag ska ta alla telefoner med mej på prommisen  så han får sova.


Tjohoo Skohyllan har redan anlänt finns i Grått vitt eller svart :) 
vår dotter har pippi på skor  och  i fredags fick vi kontakt med en ny snickare så kanske kanske lilla smulan får en ombyggd kallvinda till sitt nya rum till henne och hennes SKOR....
TOMTEN behöver nog MUSKLER och laddad plånka om han ska leverera skohylla till MAJA.

Snart dax för en stillsam promenad jag måste hitta lite energi! I morgon har vi Flytt start av Färgbutiken 
och nästa helg läggs golvet i nya Entrén så innan dess måste allt som ska UT vara just det  UT FLYTTAT
...
Hoppas du får en fin söndag! 
Vi har Söndagsöppet i Älvsbybutiken 12-15

1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Ujj hoppas att du inte blir smittad..köp ingerfära och dela i små bitar, koka i vatten, låt svalna och drick..det är bra, jag gör så för att inte bli sjuk, här hemma så har Amanda legat i feber..Promenader är bra för att bara stilla hjärnan lite, kanske tur att man har en hund ändå så att man kommer ut på prommisar, men ibland så är det stressande det också..att hinna med honom också.. Ja jisses...Kraaam Anette