onsdag 25 december 2013

GOD JUL ( Dag )


Julafton startade TIDIGT jag hade några klappar oinslagna ... 
blev en mysig uppesittarkväll så den som spar ... har allt lite jobb kvar ;)
på julaftonsmorognen blev det att grädda tre kakor a 45 min var... som sedan blev "min typiska" punchtårta
är väl eg inte någon tårta utan mer en kaka...


önska farbror Ola och hans söta fru Maja ( som fått namnge vår dotter ) God jul 
besöka och tända på min mammas grav... nionde julen utan mamma
lika ledsamt...

Hem och packa i bilen för jul hos min pappa
Min man har just haft en hjärtinfarkt... och på självaste julafton tog all hans ork SLUT
han har nu nästan sovit i två dygn i sträck nästan... 
hela julafton och juldagen :(

så det blev en strulig jul
Men vi jag och barnen fick en helmysig stund hos "Morfar och Yvonne" med ett glatt gäng
Tack alla fina!


Juldagen började med jobb för mej idag
jag hade att förbereda REASTARTEN
I morgon Annandagjul börjar REAN
i Kalix och Älvsby butiken


Det finns många godingar på REAN i
dessa dyter jag är fina året om

Vips hamnade jag i provhytten själv och trillade dit på en skjorttunika som jag bara missat
helsnygg året runt från Ewa i Walla

tror det blir två godingar till innan reastart i morogon en kavaj jacka från NoaNoa och en klänning
50% på kvarvarande JUL
och massor med härliga MODEPLAGG

imorgon jobbar jag inte på Handplockat när vi väl öppnar kl 12
 utan ska då förbereda barn REAN på HAPPY
den rean startar på FREDAG

men men  meeeeeeeeeeen ta daaa på Lördag ska jag vara LEDIG
love it
Besök nu KALIX på köpmannagatan 14 i morgon
eller Storgatan 17 i Älvsbyn
bägge butikerna har öppet 12-16

Kram kram

2 kommentarer: