söndag 9 mars 2014

Magiska platsen på jorden

JAG ÄLSKAR Maya Historien
Chinzen Itza s tempel har en magiskt uträknad arkitektur
två gånger per år skapar solen en ringlande orm ned för trappan vart har ett ormhuvud i sten... ett datum är på hösten det första datumet är på min dotters födelsedag den 21/3 behöver jag förklara varför hon fick namnet Maja ;) ( men att jag har en underbar faster med samma namn har åxå med saken att göra...
när jag besökte templet första gången för 19 år sedan bestämde jag mej att om jag någon gång fick en flicka
skulle hon heta MAJA ... snart firar vi hennes 18 års dag här i mexico...


här i Playa del carmen bor vi på ett toppen hotell enkelt med toppen läge!



två val av frukost på svartatavlan varje dag ... och varje dag har alla varit nöjda...

KRAM

Inga kommentarer: